Bästa filmen du sett

Jag tänkte prova lägga in någon omröstning ibland på bloggen. Dels för att det kan vara roligt vad folk tycker och dels för att jag vill experimentera lite med html-kodning mm. Har ju inte så många läsare så jag hoppas mina 4-5 trogna läsare röstar ;)

Vilken är den bästa filmen du sett någonsin?
Nästan omöjligt att svara på och det finns jättemånga filmer som inte finns med i listan jag vet. Saknar du din favoritfilm så rösta på alternativet Någon annan och skriv gärna en kommentar om vilken film det var.

Om någon läser detta och röstar får ni gärna kommentera ert val också förstås!

Bästa film du sett?
Free polls from Pollhost.com

10 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

min favorit film är "eyes wide shut " stanley kubricks sista film
en film utan action, men med en otrolig stark berättelse,. precis som jag gillar ,sen kan jag väl erkänna att jag gillade en del andra saker i filmen också..........

Anonym sa...

Den gode, den onde, den fule är min favoritfilm just nu. Gillar western. :)

Anonym sa...

Persson/
Hmm den kommer jag faktiskt inte ihåg alls vad jag tyckte om den men minns ju de där andra "sakerna" som du nämner din bock :)

Sundance Kid/
Ja jag gillar också Western grymt mycket men de glömde bort dom lite den här gången. Gillar Tombstone o Clintan-western men mest serier som Kampen om Colorado o Macahan :)

Anonym sa...

Nyckeln till frihet är faktiskt en av mina bästa filmer jag sett, Den gröna milen var också väldigt bra. Man har sett så mycket film så man minns knappt vilka man tyckt varit bra eller inte.

Anonym sa...

"Krigarens själ" från Nya Zeeland, är en film jag grubblat över många gånger. Starka personporträtt, väldigt ohollywoodsk om man kan säga så. Den får min röst!

Uppföljaren, "Krigarens hjärta" är också bra men får fyra+ av mig.

Anonym sa...

Aah vad svårt. Men jag måste säga True Romance. Vilken fantastisk rulle. Vad som berör mig mest är den starka och våldsamt vackra kärleken mellan Slater och Arquette. Dialogen mellan Dennis Hopper och Christopher Walken är något som man gärna minns också, även om dom bara har biroller i denna rulle som är skriven av mästaren Tarantino. Fler birollskaraktärer spelas av smått fantastiska:Brad Pitt, Val Kilmer, Gary Oldman och Samuel L. Jackson. Även om "nyckeln till frihet" är fantastisk så väljer jag True Romance.

Anonym sa...

Haha men herregud Mattias det finns ju bara ett alternativ på den här frågan....


HUNDTRICKET!!!! min Linus e ju för tusan me där....

:):)

Kunde inte låta bli *skrattar*

Anonym sa...

linda/
Nä det är väldigt svårt men de två du nämner ligger topp 5 för mig oxå. Få se vad Tina röstar på då. Kan va svårt för henne eftersom hon oftast somnar innan filmen är klart din syster :)

Bodare/
Ja Krigarens själ var en djäkligt stark film det har du rätt i.

Ubbe/
True Romance var det längesen jag såg men tyckte oxå den var bra även om jag ibland har lite svårt när det blir lite för mycket av Tarantinos sjuka/genialiska sida.

Marie/
Ja hur kunde jag glömma den filmen :)

Tomas sa...

Gudfadern fick min röst, suverän film.

Anonym sa...

inte så svårt val