Lottat i Champions League

Då har åttondelsfinalerna i Champions League lottats och som gruppsegrare fick Liverpool nog den värsta tänkbara lottningen lär jag säga. Motståndarna blev inga mindre än Barcelona och Liverpool börjar med att spela borta på Nou Camp den 21/22 Februari. Kan Liverpool få ordning på defensiven så finns det skrällchans men det blir väldigt svårt tror jag.

Andra åttondeler i CL

Porto - Chelsea
Mourinho kommer "hem" igen och tändning lär inte saknas hos Portugiserna men de räcker knappast till så vi får dras med arrogante Mourinho även i kvartsfinalerna.

PSV Eindhoven - Arsenal
Holändarna brukar göra bra ifrån sig i CL och går bra i ligan men samtidigt imponerade de inte särskilt i gruppspelet så jag tror Arsenal klarar av detta.

Lille - Man United
Drömlottning för flyr-Sur Alex och "scummen" lätt vidare.

Celtic - Milan
Italienarna är stundtals rejält ojämna men gnetar borta o vinner hemma.

Roma - Lyon
Spännande match där jag tror och hoppas att Lyon går vidare.

Inter - Valencia
Risk för sömnpiller även om båda lagen innehåller massor av sevärda spelare. Omöjligt att tippa men gissar att Valencia går vidare.

Real Madrid - Bayern Munchen
Tungviktsmöte där jag gissar att Capellos Real Madrid drar det längsta strået.

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

det blev ju väldigt bra lottning ur tv-synpunkt
med´kanonkvartar att se fram emot... antagligen?
inte som förra året då blev lite tomt efter 8-delen........

Anonym sa...

håller med Persson! Skönt att de bästa lagen slapp varandra. Är ju egentligen bara Real mot Bayern som skulle kunna vara en semi. Du får ursäkta Mattias, men Liverpool känns lite "b" i Barcas sällskap..

Tror dock att ditt tipps håller rätt bra, men nog går Inter vidare och skrällen kan vi hitta mellan PSV och Arsenal om inte Henry är tillbaka.

Anonym sa...

Tipsen var hyfsade tyckte jag , tror inte united får det lätt mot Lille, inte borta iaf, för det är ett av europas bästa defensiva lag.å eftersom dom börjar borta så tror jag dom kan få problem.Även Real kan få det tungt mot Munchen , men tack vare att dom börjar hemma tror jag dom löser det.Å får Valencia tebaks lite folk håller jag med dig att dom kan skrälla , annars tar Inter det.Roma - Lyon blir en nagelbitare där Roma kan ta det p.g.a att dom börjar hemma. Det var mina tips det grabbar, å ni vet ju att jag allltiiidd har rätt!!! ;)

Anonym sa...

wanker/ kan meddela dig att alla lagen tycker det är en fördel att börja borta ,det är därför gruppettorna får börja just ....borta...

Anonym sa...

Persson/ Jo om men jag tror inte underdogsen skulle vilja börja borta heller å ligga under med 3-0 inför avgörande, skulle inte precis bli lättare för dom, å bara för att ett lag är gruppetta så är dom ju inte automatiskt det bättre laget än grupptvåorna !? inte i mina ögon iaf. alla lag som kommit hit är ju hyfsat jämna förutom ett par då :) loving barca ;)