Mitt Xbox 360

Åkte in på El-Giganten i Onsdags och köpte ett Xbox 360. Mitt första tv-spel på många år MEN eftersom man har öppet köp på Giganten så tänker jag först prova det några dagar innan jag bestämmer mig för om jag vill behålla det. Får jag inte ut allt av tv:n i grafik eller är missnöjd med den som dvd-spelare lämnar jag in och börjar spara till Playstation 3 istället. Köpte en extra trådlös handkontroll och spelen Pro Evolution Soccer 6, Gears of War och Gotham Racing 3.

Installationen
I dagens teknikvärld är det verkligen struligt ibland måste jag säga. För att koppla in min xbox på bästa sätt till LCD:n behövde jag en Komponent-->VGA-adapter och innan jag kom på det hade jag svurit någon timme. Egentligen bedrövligt av Microsoft att inte se till att Xbox har HDMI som är formatet som gäller nu o framåt! Sen fick jag inget ljud och efter någon timmes forumläsande fick jag reda på att jag måste även köpa en RCA-->Audio-adapter *suck*

Så nu funkar själva spelet bra och nästa projekt är att koppla in Xboxen via bredbandet eftersom Xbox Live är en av de största fördelarna med den här konsolen och det finns vissa uppdateringar till spelet som jag verkligen skulle ha fördel av till min LCD-tv. Det dryga är att nu måste jag söka info på nätet om hur jag kan koppla in mig på bredbandet på bästa sätt. Måste jag köpa en ny router eller funkar det på bredbandsbolagets, vill jag köpa en trådlös router mm? Stackars föräldrar som är noll teknikintresserade och köper Xboxen i julklapp till barnen säger jag.

Intryck hittills
Har knappt hunnit spela nåt hittils men en grymt skön känsla att sitta med trådlösa fjärrkontroller i soffan. Bilspel blir nog djäkligt roliga känns det som även om man alltid suktar lite efter ratt. FPS-spel som Call of Duty, Medal of Honor, Gears of War kommer nog va lite svåra innan man vant sig med handkontrollen. Enklare med mus och tangentbord men inom kort kommer ett tillbehör till Xbox 360 där man kan använda trådlösa musen och tangentbordet till spelen. *perfekt*

När det gäller Grafiken så är den ju väldigt bra på en högupplöst tv och vad jag har förstått kommer den bli ännu bättre när jag kopplat upp mig live och fått gratis-uppdateringarna till spelet. Då kommer jag köra i upplösningen 1920x1080 och det eftertraktade 1080P!!! Just nu kör jag 720P och det är kanonbild det också!

Det största minuset med konsolen är väl ljudet tycker både jag o alla andra Xbox 360-ägare. När man kör skiva så låter den väl mycket men o andra sidan spelar man ju då så jag bryr mig inte så jättemycket om det. Det andra minuset är väl att det blir lite väl mycket pengar för ett tv-spel och själva spelen kostar ju oxå för ännu har de inte lyckats "chippa" xboxen som föregångaren.

Spelen
Gotham Racing verkar vara ett bra och roligt bilspel och Gears of War har jag bara provat lite men grafiken är ju enorm men lite trist att springa o skjuta med handkontroll när man är så ovan. Oduglig är jag :) Får se om jag blir lugn ikväll när Tina ska på fest och då får det nog bli massor av Pro Evolotion Soccer 6 som ska vara ett enormt bra fotbollsspel. Sen måste jag greja så jag får till livefunktionen. Enligt dem som har Xbox är Livefunktionen suverän.

Jaja vi får se om jag har kvar spelet nästa helg eller om jag skippar det här med tv-spelande några månader :) Tycker det är lite trist att Microsoft (hittills) inte satsat nåt på Partyspel för både min och Tinas skull. Vore roligt att ha lite såna när man bjuder hem folk mm.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

I blog quite often and I genuinely thank you for your information.

Your article has really peaked my interest. I'm going to take a note of your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

my homepage :: wonder file

Anonym sa...

[url=http://www.lenbags.com/]louis vuitton outlet[/url] reproduction LV bags


[url=http://www.uukbags.com/]cheap louis vuitton[/url] because of the fact it can be establishment in 1925, home coming from all Fendi has grown into a company among good quality so styles-on closet then equipments. suitable now, the fashion residence is lots of recognized for its stunning brand purses with this Baguette being presents itself the list. a small bag has become the world's mainly familiar perfect handbags and is possibly the first "this method box, in certain acclaim, this process unique beautiful designer tote is one that deserves a close look.


[url=http://www.bagslvclearance.com/]www.bagslvclearance.com[/url] How to set up Your clutches side the defeat about trying to get the handbag to fit your gown because of organising your.

Anonym sa...

I don't know whether it's just me or if perhaps everyone else experiencing problems with your website.
It looks like some of the written text within your posts are running off the
screen. Can someone else please comment and let me know if this is
happening to them as well? This could be a issue with my
browser because I've had this happen previously. Many thanks

Look into my homepage :: wiki.ucsj.dk