Dan före dan

Igår var jag och Tina ute i julkaoset och handlade de sista julklapparna. I Valbo var det nästan outhärdligt så vi blev inte där så länge. Vi var på El-giganten och Siba en sväng oxå o köpte ett Playstation 2 som jag och min brorsa ska dela på tänkte vi. Eftersom vi båda tyckte det kunde vara roligt att ha ett tv-spel med lite partyspel och sen även med tanke på att min brorsdotter Olivia gillar att spela så blev det vår julklapp till varandra. Vill inte lägga så mycket pengar på spel denna gång men jag o Tina köpte 2 st Singstar så igår kväll sjöngs det här hemma. Tina och jag var bjudna hem till Sandra och Patrik i Gävle men efter att vi käkat en pizza på Verona blev vi så slöa så då blev det en hemmakväll istället med lite sång. Mogen som man är svepte jag två glas vin för att våga sjunga :) Vi får se hur många som vill sjunga på förfesten på juldagen? :)

Idag är det alltså dagen före doppardan som dom säger . Min uppesittarkväll består av att titta på westernserien Macahan :) och käka lite godis eftersom Tina jobbar ikväll. Jag har nyss varit och spelat innebandy med Jompa, Wanke med flera så nu kan man unna sig lite god choklad och filmtittande.

Julaftonen i år känns ungefär som de senaste åren för mig. Ingen större höjdare alltså. Min bror och min brorsdotter kommer förbi mamma och fikar lite på eftermiddagen men sen blir jag o morsan själv på kvällen. Tina är hos sin mamma med syskonen hon och så hämtar jag upp henne sen när vi åker hemåt på kvällskvisten. Det får bli en sån lösning i år och så hoppas jag det blir nån roligare lösning nästa år.

Hur som helst så får jag önska alla mina kompisar en riktigt God Jul!!!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

God Jul. Bandy är livet....