Tommy Sandlin

Igår avled alltså den legendariske hockeytränaren Tommy Sandlin endast 62 år gammal. För oss Brynäsare var ju Sandlin en speciell tränare med enorma framgångar. Ibland var man lyrisk över hans ledarstil och ibland svor man över hans passiva coaching. När jag gick på Lillsved i Stockholm kom jag ihåg att Tommy var ner och föreläste för oss om ledarskap och jag läste även hans bok "Bjud på dig själv". Tommy Sandlin hade många kloka åsikter och värderingar tycker jag men han var även lite kontroversiell och inte helt lätt att samarbeta med har jag förstått.

Tycker det är trist att läsa Expressen idag o se hur de försöker göra smaskiga skvallerartiklar! Precis som vanligt av ingenting också. Inte ens när någon går bort kan dagens journalister visa respekt. Hur som helst så var Tommy Sandlin en av de stora hockeyledarna och mina starkaste minnen är ju VM-Guldet -87 och Brynäs överraskande SM-Guld 1993.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja, det här var ju alldeles för tidig bortgång. Mycket trist! Minns att han och Dahlöf körde i 130 knyck på de smala Lillsvedsvägarna för att hinna ut till oss. Han verkade vara så mjuk och snäll, men har förstått att han var grymt envis och följde man inte hans taktik blev man bänkad fort nog (inte för att man märkte det på coachingen,men-men..)

För övrig saknar vi en tabell och lite resonemang av dig kring Vetligans slutresultat den femte säsongen...

Alexander sa...

Fördjäkligt tråkigt! Det sista guldet han tog med brynäs var stort.
Allt för ofta förstår man inte...