Min helg

Fredagen
Efter jobbet åkte jag, Tina och Roffe hem till Perra och Karin för att beskåda lilla Joel. Han låg där som en liten docka och var väldigt stillsam han :) Verkar ju lugnt att bli pappa så man kanske ska prova på nån gång *ler* Fick lite fika och kikade på deras nya fina badrum med bubbel-jacuzzi också. Kan lova att Tina dreglade lite över bubbelpoolen eftersom hon saknar sitt kära badkar så mycket nu när vi bor på Promenaden.

Sen var det innebandyträning för mig och efter den blev det filmkväll med god mat. Vi har kikat på två Wallanderfilmer i helgen. Jokern och Luftslottet och båda är väl typiska 2 eller 3 plus-filmer kan man säga. Personligen tycker jag Beck är bättre och ibland är Wallanderfilmerna lite b-aktiga.

Lördag
Eftersom Tina jobbade hade jag tänkt att ta en tv-spelsdag men sen fastnade jag med ett dataproblem från 7 på morgon till 13 så det var den dagen det :) Vid 14-tiden träffades jag, Perra, Wanke hos Roffe för att se lite fotboll. Liverpool spelade borta mot Charlton och gjorde en riktigt stabil bortamatch och vann med hela 3-0. På de tre senaste matcherna har Liverpool gjort 11-0 så nu börjar det kännas lite ljusare även om jag fortfarande har svårt att se att laget ska räcka till en topp 3 plats i tabellen. Räddningen kan nog bli att unga Arsenal har Henry borta ett tag till. Sen blev det ännu en lugn tv/godiskväll hemma med Tina bara.

Söndag
Min stackars flickvän jobbade 8-21 hon och jag fick lite sällskap av Roffe o Perra på dagen som kom förbi o provade spela lite Xbox. Tyvärr hann vi inte spela så mycket och det är ju så att man måste ta någon timme för att lära sig handkontrollen innan det blir roligt och det har ju inte ens jag hunnit ännu.

På eftermiddagen hade vi innebandymatch med SIBK på Jernvallen mot ÅLIF och det blev seger med 8-3 denna match. Fyfan vad kassa vi var och ibland är det verkligen frustrerande att spela med det här laget. Har aldrig hört så många säga så mycket kloka saker på bänken för att sen gå in o göra precis tvärtom. Ett djävla ältande på bänken om att vi måste kämpa hårdare med mera men det största problemet är att de flesta i vårt lag inte klarade av att behandla bollen. Felpass, fummel och loja ben men skönt att det blev seger alla fall då. Får tillägga att även jag var seg i benen och fumlade stundtals så jag gnäller även på mig själv :) Hittade en bibel i väskan när jag kom hem efter matchen??? Kanske nån i laget som vill att jag ska blir religiös o be till gud om att få tillbaka min form? :

Sen blev det sportkväll med Wankes djäkla ostkrokar! Nästa gång du lägger beslag på en pall jätteostkrokspåsar ska jag hålla mig borta från träningen Wanke ;) för nu har man minsann ätit 2 kg denna vecka tack vare din generositet. Det kanske var med flit nu när du är på väg neråt i viktskalan o jag uppåt? :)

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Fan va mysko med bibeln Matte, jag tror det är ett tecken på att du syndat för mycket i dina dar........

Jack71 sa...

Såg igår att det verkligen var en bibel med hårdrockstema så det kanske är någon som vill att jag ska spara ut håret igen?

Anonym sa...

Ja snälla gör det...du passar i långt hår.