Så var julen

Julafton
Jaha då var julen över då och jag måste säga att den här julen kändes riktigt bra jämfört med de 4-5 senaste jag haft. Jag var hemma hos morsan i Storvik och min bror och brorsdotter var förbi en sväng liksom Tina. Sen åkte jag hemåt vid halv tio och hämtade Tina hos hennes mamma o träffade syskonen + J.

Juldagen
På morgonen blev det ju bandy mot Högens gäng och vi var nog ca 18 st som spelade. Det var roligt och efter en klen start så tog vi ungdomarna på ork och vann med några mål. I vårt lag spelade jag, Nisse, Persson, Patrik E, Anders E, Perra, Nana, Fagge, Patte Edlund och någon utifrån som jag ej kände igen. Väldigt roligt att åka o spela lite men gud vad ont i fötterna man får :)

Sen var det dags för party och vi hade ju förfest hos Tina och mig innan vi tog taxi ner till Living Room vid 21-tiden. Fick väl inget superbord kan man säga eftersom vi satt där rökarna skulle ut o röka så det blev svinkallt. Själv skippade jag maten och tog ett spritbord med Ante, Palle och Sandra istället :)

Det var helt ok på Living Room och som vanligt på juldagen träffar man ju många gamla kändisar som inte är ute så ofta. Lite minnesluckor lär jag erkänna att jag har oxå men det är ju som vanligt det *suck* Trist när man vet att man pratade massa med roliga människor man ej träffat på länge o nu minns man inte ett ord! :(

När Living Room stängde så följde jag, Tina, Nisse och Susanne med Anders och Elisabeth hem på lite efterfest. Fast det var skönt nog en stillsam efterfest med lite goda mackor och så bara. Roligt att Anders o Bettan dök upp ute också.

Annandagen
blev en typiskt bakfylledag för mig och Tina. Vi gjorde egentligen inget annat än att ligga o kika på filmer o serier, äta godis och lite annat som man ofta vill göra "dagen efter" :)

Onsdagen
Igår var jag och Tina lediga. Större delen av dagen pysslade vi med massa gamla mynt som vi fått av mamma och ska försöka sälja. Vi har sorterat upp dem inom olika årtal som mynt från 40-talet, 50-talet mm och ska försöka sälja via Tradera eller till någon mynthandlare. Förutom myntsortering städade vi undan lite efter festen och började kika på tvserien Graven med Kjell Bergqvist. Verkar skapligt bra och spännande alla fall.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

En underbar jul med dig har jag haft och jättefina juleklappar!!! Ska bli skönt med spa :D

Anonym sa...

Du verkar haft en bra jul vad man läser iaf, skönt det! Minnesluckor på fyllan lät ju mindre kul, så irriterande...