Xboxen borta

Efter att ha köpt mitt Xbox 360 så har jag inte varit helt övertygad om att det var värt cirka 5000 kr och igår tog jag ett snabbt beslut och utnyttjade El-Gigantens generösa Öppet Köp-garanti. Den avgörande orsaken var nog det lilla brevet från skattemyndigheten som jag fick på lunchen. Härligt med extra julklappspengar tänkte jag men istället fick jag en inbetalningslapp på 7500 kr *snyft* Så kan det vara o då kände jag att pengarna för tv-spelet får gå till skattemyndigheten istället helt enkelt :)

De största skälen till att jag inte behöll Xboxen:

  • Trots grym grafik är spelkänslan mer värd och i nuläget tycker jag det är roligare att spela krigsspel via datorn med mus och tangentbord
  • Ska man ha ett Xbox 360 ska man absolut utnyttja Live-tjänsterna och då krävs det en router och nya kablar genom hela rummet. Ännu en konstnad och om man har otur ännu en sak som kan strula i dagens teknikvärld.
  • Xbox som DVD-spelare är inte heller optimalt eftersom den är väldigt högljudd och saknar HDMI. Där kommer Playstation 3 med hdmi och inte minst Blueray-dvd ha stort försprång gissar jag.
  • Till sist saknar man familje/partyspel på Xbox även om det nu kommer två grymma såna i Januari. Där ligger Nintendo Wii och Playstation helt klart före.

Nog om tv-spel från mig nu för några månader :)

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Lite trist är det allt att spelet är återlämnat,
men som du säger det är ju en del pengar. Det dröjer säkert inte så super länge heller innan vi kommer att ha ett nytt härhemma om jag känner dig rätt... ;-)

Jack71 sa...

Nix det har du rätt i älskling ;) men jag ska bespara dig mina vånderier innan den här gången kanske... :)

Anonym sa...

Ja man hann ju pröva lite i a f. Köp ett Wii i stället nu......så får du motion oxå.