Blekt Tre Kronor

Hade ganska höga förväntningar på matchen Tre Kronor-Kanada igår även om jag förstod att det inte skulle bli nån fysisk ful match hur än TV3-gänget försöker trissa upp den känslan inför match. Nu blev det tyvärr ett rejält sömnpiller och Sverige var förvånansvärt bleka! Svårt att klaga på Bengt-Åke med hans meriter som coach men jag blev besviken när han precis som jag anade valde att bara köra på med fyra femmor trots att inget fungerade. "Bengan" har säkert många bra sidor men han är också väldigt passiv när spelet inte fungerar vilket jag inte alls gillar! Nu gjorde ju Sverige ett helt Ok VM ändå vare sig de kommer trea eller fyra.

Inför VM tycker alla att det är så viktigt att få loss rätt NHL-proffs men sedan en bit in i turneringen så blev det mode i att påpeka hur överskattade NHL-proffsen är och nu efter förlusten är vi väl tillbaka på ruta 1 då gissar jag?

Jag tycker att många inhemska spelare gör bra ifrån sig och självklart ska Bengt-Åke inte ta med vilka som helst för att de spelar i NHL. Fast det finns ju också en anledning till att de spelar där borta och jag hade nog gärna sett att Bengt-Åke ställt frågan om VM till Micke Tellqvist, Marcus Nilsson, Kim Johnson och Niklas Hävelid. Däremot är det ju inga spelare som hade gjort någon enorm skillnad för laget eftersom det man främst saknade var kreativa kedjespelare.

Ryssland-Finland var verkligen en helt annat match med högt tempo, tacklingar, spänning och Finnarna imponerade på många sätt. Ryssarna är ju helt klart det bästa laget i VM men som vanligt får de inte ihop det riktigt som ett lag. Fast nu ska man inte analysera ihjäl sig eftersom de faktiskt förlorade i sudden.

Om Sverige ändå skulle förlora känns det trist att man inte fick njuta av finalen mellan Kanada-Ryssland på nåt sätt men men.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: