Ottawa till final

För något år sen hade jag en livlig diskussion på Liverpoolforumet angående Daniel Alfredsson. Personen jag diskuterade med ansåg att Alfredsson var överskattad och att han inte var någon vinnare mest pga att han aldrig hade lyckats vinna Stanley Cup eller VM. Jag tyckte mest det var bullshit för det finns massor av duktiga NHL-spelare med vinnarskallar som inte har vunnit Stanley Cup mm. Efter det har ju "Alfie" vunnit SM-guld, OS-guld och nu har han i högsta grad bidragit till att Ottawa är i sin första Stanley Cup-final!

Överskattad är ett ofta använt uttryck på alla sportforum och det beror ju helt på vem man jämför med så diskussionerna kan bli lite märkliga. Hur som helst så är nog Daniel Alfredsson i mina ögon snarare underskattad än överskattad här hemma i Sverige.

För övrigt önskar jag att NHL kunde få ännu lite mer utrymme i svensk media nu när vi har massor av världsspelare som dominerar i sina klubblag.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Håller med! Mer NHL åt svenska folket och då inte enbart bara på Canal+ under okristlig tid...
Alfie har verkligen tagit "stegen" under de senaste åren. Från att ha varit en riktigt bra hockeyspelare till en (som AB&Expr älskar att skriva) SuperSwede.. Det jag mest tänkt på under det här slutspelet är ju att han föregott i Ottawa med sånt fysikst spe. Nåt som han nästan backat för tidigare år. Nu jäklar har det smällt i sargen så fort han haft chansen och ändå har det inte påverkat hans vanliga snabba skickliga spel utan snarare tvärtom även det utvecklats ännu mer. Det är ju en grym kedja de fått till med Alfie, Spezza o Heatley. Hoppas bara de inte känner sig nöjda med det här utan orkar hela vägen ut...

Anonym sa...

Håller helt med Pumba!