Grannländersfinalen

Efter en lugn hemma lördag då jag mest grejade med datorn och packade lite flyttlådor så gjorde vi tacos (sällan va?) och tittade på Eurovision-finalen.

Man upphör aldrig att förvånas över hur dålig musik det är i de här finalerna och tyvärr så handlar ju allt om att man ska rösta fullt på de länder som finns runt omkring en. Visst är det väl också så att danskar kanske gillar svensk musik mer än grekisk och så vidare men det blir ändå pinsamt när man ständigt vet att cypern/grekland utbyter tolvor liksom ryssland/vitryssland med flera.

Tippade faktiskt att Serbien skulle vinna och den låten var ju skaplig alla fall. Skrattade som fan när Bodare messade om att Kevin Mouse (se bild) sjöng Serbiens bidrag :) Fast det där förstår kanske bara jag, Persson och Bodare? (Ni som läste tidningen Buster med serien Bullen vet vad vi menar) Fick en del sms med frågor om varför jag sjöng Vitrysslands bidrag :) Hmm vet ej om det var komplimang eller ej med den jättesnoken han hade *ler*

Visst har The Ark gjort många bättre låtar men att de knappt får en enda poäng förutom från Nordiska länderna säger ju en del om denna tävlingen. Jaja det är inget jag kommer sitta och vara upprörd över i veckor så skitsamma :) Man kan verkligen förstå att Kristian Luuk har svårt som kommentator att hålla inne med sina ironiska sarkasmer och jag önskar han vågat vräka på lite mer ändå även om det säkert hade blivit folkstorm då :)

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Det är ju sååå tröttsamt med dessa grannröstningar, skäms även o Sveriges vägnar. De/vi gör ju samma sak.. Önskar sångtävlingar kunde byggas på något annat system huruvida vilka som ska vinna eller ej. Är glad att jag inte satt o tittade igår iallafall, lyssnade bara i bilen på väg hem när de var de sista rösterna kvar.