Detta har hänt

Helgen
I Fredags var vi iväg och bowlade med jobbet på eftermiddagen och det var riktigt roligt. Har inte bowlat så många gånger och är rätt kass men klarade i alla fall av "dumgränsen enligt vissa" som är 100 poäng i varje serie. Det svåraste är ju att hitta ett klot som passar fingrarna någorlunda.

Det blev en ganska lugn helg för mig eftersom jag hade halsont och kände mig hängig. Tina jobbade stora delar av helgen och jag var mest hemma i lägenheten och grejade med förrådet eller datorn. Jag missade tyvärr den första seriematchen med Sandviken IBK pga förkylningen och det blev tydligen förlust med 3-4 mot Hofors. Jag får sikta in mig på att göra seriedebut på lördag istället då vi möter Åmot borta.

I Lördags kväll kikade vi på komedin Click med Adam Sandler och Kate Beckinsale. Trodde nog den skulle vara bättre. Rolig stundtals men ändå ingen höjdare och den får nog bara 2,5 + av fem möjliga från mig.

Liverpool
Eftersom min dekoder fortfarande ej fungerar missade jag ännu en Liverpoolmatch på tv i Lördags grrrr! I efterhand ska jag nog vara glad över det eftersom Liverpool tydligen gjorde en ganska usel insats hemma mot Blackburn och matchen slutade 1-1. Glädjande var väl att Bellamy äntligen gjorde mål men annars verkade många hemmaspelare ha underpresterat. Avståndet till topplagen växer och de Liverpoolsupportrar som trott på ligaseger får nog inse att det inte räcker med att ha en bredd i laget man måste ha spetskompetens i startelvan också. Chelsea verkar ha fått upp ångan och tydligen gjorde Lampard mål genom att för tusende gången skjuta på en motspelare in i mål.

Flytt
Min bror och Anna ska flytta till huset i Årsunda så jag har hjälpt dem att bära lite och igår passade vi även på att hämta Tinas soffor och lite annat i Gävle. Det är verkligen drygt att flytta när man bor högre upp än kaknästornet och dessutom inte har hiss! Hur som helst så gick det ändå ganska fort och tack till Roffe för hjälpen! Det blev lite trängre i lägenheten med Tinas två soffor men kändes ändå bra och nu saknas bara ett vitrinskåp och den där efterlängtade LCD-Tv:n!

Ikväll ska jag fortsätta hjälpa brorsan och bära möbler *hurra* Kan det finnas nåt värre yrke än att vara flyttarbetare? :)

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Se till att kurera dig till den 28:e bara! Vi behöver dig på fjollbollen..

Anonym sa...

Kommer ihåg när jag flyttade in på "Prompan" för x antal år sen. Högst upp var det. Kan nog ha varit den bedrövligaste dagen i mitt liv.......128 trappsteg om jag inte minns fel.....med en 3-sits soffa på axlarna...

Anonym sa...

vetrinskåp har då jag aldrig skådat :)

Jack71 sa...

m-s//
Ingen risk att jag missar den helgen!Är lite orolig för hockeybiljetter bara så lyckas inte kusen få tid för att fixa med wille måste vi boka ikväll senast!

Perra//
Ja fast vid nästa flytt blir det till att anlita en flyttfirma kan jag lova! (eller den ständige flyttkarlen Nisse) :)

besserwisser//
hmm, ändrat!