Storseger för Lillsved

Precis som kvällstidningarna överdriver jag lite i rubriken :) men matchen mellan Lillsvedarna och Sandviksgänget slutade alltså med segrar för oss Lillsvedare i samtliga grenar!

Vi började med fotboll och det var spel 3 mot 3 med halvstora innebandymål. Det var en ganska jämn match där Sandvikengänget hade det största bollinnehavet och pressade stundtals på rätt hårt medans vi var effektiva i våra kontringar. För mig som inte hade spelat fotboll på många många år måste jag säga att jag blev förvånad hur trött man blev av inomhusfotboll. Fast det var inte bara jag som hade blodsmak i munnen kan jag säga :) Hur som helst så vann vi matchen med 5-4 och sportslig som jag är får jag erkänna att matchen hade kunnat sluta hur som helst.

Sen var det dags för innebandy och det fanns inte många pigga ben kvar i sällskapet till den matchen. Även i innebandyn hade Sandvikengänget mycket boll medans vi siktade på lite mer kontringsspel. Min sträckning som jag hade oroat mig för gick tyvärr upp i början av matchen men jag kunde springa någorlunda och stod mest på backen i fortsättningen. O andra sidan var det värre för Sandvikarna eftersom stackars Nisses onda hälar gjorde att han var ungefär lika rörlig som en sköldpadda. En svängig match blev det men vi lyckades till slut vinna med 10-8.

Sista grenen var volleyboll och den grenen kändes väldigt ovisst på förhand. Vi spelade fem mot fem och det var skönt med en icke-jobbig gren på slutet måste jag säga. Matchen svängde lite i början men sen kändes vi stabilare och slutsiffrorna i volleybollen blev 47-37 till oss.

Efter det var det stress till Pizzeria Roma där Jonny satt nytt världsrekord i snabbätning av Pizza och sen vidare upp till Läkerol Arena. Brynäs besegrade Luleå med 5-3 i en småtrevlig match tyckte alla utom ultra-leksingen Ronny ;)

Efter hockeyn åkte vi till Jonny där vi kastade lite pil och förfestade innan vi gick ner till "Helt enkelt" för att käka lite. Vid 22-tiden blev gänget tyvärr lite splittrat eftersom vissa ville sitta kvar på helt enkelt o vissa ville kasta in handduken och vissa av oss ville parta vidare på Heartbreak! Hur som helst var det en väldigt rolig dag/kväll och stort tack till Jonny som arrangerat allt perfekt som vanligt!

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Får gratulera Lillsvedarna till vinsten. Synd att det inte var välförtjänt......

Se vilken otur Viken hade:

Fotboll: Vi valde fel taktik med hög press, vilket gjorde oss trötta....(otur)

Innebandy: Våra skott dansade oftast på mållinjen + att här börjar Nisses senor ge upp.....(otur)

Volleyboll: Våra slag damp ner 2 cm utanför linjerna medans Lillsveds gick på linjen....(otur)

Jonny sa...

Tack Perra!

Är det någon som kan hjälpa till att sy ihop kvällen???
Tror att jag börjar få skaplig koll. Danskillarna drog vid 23 tiden! Då beställde Henke in ett helrör och innan Hjelm drog ca 00:30 beställde han in en ny eftersom vi var så gott som nyktra - mycket klokt ;-) Nana säger att han tog kvart i ett bussen hem. Själv hittade jag ett kvitto i fickan som bevisar att jag har betalat in mig på Heartbreak kl 01:17, som mina kompisar Henke & Pelle förnekar att jag gjort ;-)

Det är såna här dagar man vill dra sig tillbaka som vår vän bullen ;-)

Jack71 sa...

Perra/
I innebandyn dansade våra skott på era stolpar vill jag minnas men i fotbollen hade vi lite tur :)

Jonny/
Danskillarna drog vid 22:30 eftersom vi inte ville hamna i den kön som ni senare hamnade i. O jag som sällan har minnesluckor kan intyga att du stod med oss på dansgolvet på HB vid 01:20. Trots din olust att dansa ;)