Uselt Liverpool

Det finns inte mycket som svider som en förlust mot Manchester United och just nu är jag rätt less på Liverpool och tränaren Rafael Benitez! Jag har aldrig trott att laget räcker till för ligaseger och jag tycker inte en förlust borta mot Man U är någon skandal egentligen MEN. Insatsen igår och i flera andra bortamatcher har varit rent usla. Ingen fantasi, bedrövligt passningsspel och så otroligt uddlösa framåt även om Benitez alltid tycker Liverpool skapar tillräckligt många målchanser för att kunna vinna matcherna.

Jag tycker inte heller viljan och glöden fanns hos spelarna, inte ens hos Steven Gerrard. Jag tycker fortfarande Benitez är en skicklig tränare och har inga andra namn att komma med men till skillnad mot för många av "In Rafa we trust-gänget" på Liverpoolforumet tycker jag inte allt han gör är bra för klubben! Några saker jag tycker Benitez har gjort dåligt är:

  • Rotationssystemet överdrivs ibland enligt mig
  • 4-5-1 på bortaplan mot andra topplag ifjol gav inga poäng och uselt spel men återkommer
  • Passiv i coachningen när spelet haltar
  • Har inte Chelseas resurser men borde kunnat värva lite bättre för de pengar han lagt ut, se på Wengers värvningar!
Som det ser ut nu får Liverpool vara glada om de kommer fyra eftersom jag är väldigt imponerad av Arsenal och Man United just nu. Ryss-Chelsea är nog inget att göra åt för något lag när det gäller ligasegern även om jag hellre ser att Arsenal vinner.

Nästa lördag måste Liverpool helt enkelt vinna mot Aston Villa och då vill jag se detta lag från start:

Reyna
Finnan, Agger, Carragher, Riise
Pennant, Gerrard, Sissoko, Garcia
Crouch, Kuyt

0 Kommentarer - Skriv gärna!: