Funderingar

Vetgirig.nu
Då har jag klivit upp vid kl 6 ännu en lördagsmorgon och som vanligt numera på lördagarna kastar man sig in på vetgirig.nu eftersom vi har matcher ons-lör i Bodares liga. Än så länge är jag obesegrad en bit in på andra säsongen men idag gick det sisådär med 7 rätt av 10 så vi får se vad "Pumba" svarar med när han vaknar framåt lunch ;) Hur många vet exakt hur mycket en golfboll väger? Inte jag :(

Mitt arbete
Att det skulle bli stora förändringar på mitt jobb som datautbildare inom kommunen i och med regeringsskiftet var ganska väntat och det hade nog blivit så även med Sossarna vid makten. Igår hade vi personalmöte och just nu har vi en ganska oviss framtid men jag tror ändå det kan bli bra. Jag arbetar ju med att hjälpa arbetslösa lära sig data och i och med att alla numera självständigt ska kunna använda Internet/E-post i sitt jobbsökeri känns det som om vi kommer ha arbete ett tag till.

O andra sidan så har jag mer och mer börjat se mig om efter ett annat jobb eftersom jag inte utvecklas ett smack där jag är nu så vi får se hur det blir. Skulle också kunna tänka mig att gå någon kurs, läsa på distans eller nåt men måste först komma fram till vad?? Har fått lite tips av en kompis om att man ska ta SAP-certifikat men måste först ta reda på lite mer om SAP som är nåt affärsdatasystem som många företag använder. Enligt honom räcker mina förkunskaper och det finns stort behov av personal inom det området men nackdelen är ju att kurserna är svindyra så vi får se om det blir något med det.

Min Fredag
Efter jobbet gick jag förbi Andersson TV/Radio och surrade lite. Precis som jag redan läst på "nätet" så är alltså LG´s nya LCD som jag väntat på försenad ännu mera och nu skiter jag nog i det märket. Kan de aldrig lära sig att sluta lansera varor till för tidiga datum? I augusti skulle de här modellerna vara här *suck* Samma sak med nya Sonyn och Sharpen som jag också väntar på. Det är nog inte meningen att jag ska få köpa någon platt tv före jul. Han som jobbade i affären höll i alla fall med mig om att jag har gjort rätt som väntat in just de här modellerna så det var ju skönt att höra alla fall. Stackars Tina som får lyssna på mitt eviga tv-letande :)

Hade en jättebra fredagskväll igår och det kändes skönt eftersom jag kännt mig lite nedstämd och grubblig i veckan. Tränade med SIBK igår kväll och det gick bra för jag gjorde nästan mål på varenda skott igår :) Idag är det dags för första seriematchen med nya klubben och det ska bli roligt även om jag gärna hade varit med på Pokerdag/kväll hos Wanke eller sett Brynäs-Timrå också men man kan ju inte vara på tre ställen samtidigt så.....Ni som känner mig vet om min beslutsångest så den här gången var det tufft *ler* Dessutom ska fotbollskillarna i Kungsgården med Anders, Perra och de andra ut på krogen ikväll för de har avslutning men jag har "nog" bestämt mig för att vara lugn. Nästa helg kommer ju Lillsvedarna upp så då blir det rejält party då istället :)

Efter träningen hade Tina och jag myskväll då vi "bland annat" käkade tacos, drack vin och tittade på Idol/Vänner. En perfekt fredagskväll med andra ord! Snart har hon flyttat hit alla sina grejor men vi blir inte riktiga sambos förrän sista november. Det känns jättebra och dessutom kanske vi får lite mer pengar över som sambos och kan spara till någon resa. Gud vad jag längtar utomlands nu när det börjar bli så här mörkt, kallt och trist.

Förresten får jag väl lite i efterhand skriva ett stort grattis till min kompis Jonny som nyss fyllde 35 år! Tänk vad en del blir gamla fort ;)

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Beslutsångest! Du??

HEJA PUMBA!!!

Jack71 sa...

Kan berätta att min beslutsångest förde mig till Hagsta Krog i torsdags när jag skulle på IT-mässa vid Läkerol Arena och ett konstigt vägarbete fick mig att tveka på att svänga in där vid Scandic Gävle så istället fick jag åka halvvägs till Hudik och vända :(

Anonym sa...

Ja igår var en riktigt mysig fredagskväll och ett underbart uppvaknande imorse.. ;-)
Längtar tills allt är klart i lägenheten i Gävle och jag kan ha allt fokus på ett hem.. *ler*
Love U!!!

Anonym sa...

Ja du e ínte ensam att prata LCD tv med flickvännen. Det var det första jag tänkte på när man ska flytta ifrån sin lilla klaostrofobiska garderob till en lägenhet... golfbollsfan var en av de få jag lyckades gissa rätt på, svår omgång det där på vetgirig, men vi hade ju en hel del mer rätt än nåra andra ;-)

Anonym sa...

det finns jobb i Sthlm.. och en ledig lägenhet på 26 kvm...

Jack71 sa...

Pumba// Kul att du hittat hit nu när nya datorn kommit! Ja jobb finns det mycket i sth men nu förblir jag nog norrlänning och får nöja mig med våra helgtrippar till er.