Min Onsdag

Vetgirig.nu
Började dagen med att kasta mig in i första omgången av nya säsongen av Bodares Liga! Match mot "The Boss" himself och jag satsade allt på att svara snabbt på tid eftersom jag vet att Johan var den som alltid svarade snabbast förra omgången. Matchen slutade 6-6 och jag vann på tid! :) Jonny öppnade starkt och vann mot den toppseedade Persson med 8-7. Den tredje matchen mellan Henke B och Pelle vinner nog "Bullen" på Walk Over eftersom Pelle är i Barcelona med tjej och svärföräldrar!

Innebandyspel
Onsdagar innebär småmålsspel med Storviksgänget och det var som vanligt roligt! Känns jätteroligt att ha den där kvällen då man får träffa Fagge, Wanke, Jompa, Siesing och de andra i gamla gänget! Dessutom ofta väldigt bra spel och Onsdagsgänget skulle säkerligen vinna div 4 om det vore så.

Tinas och min Tv-kväll
Efter träningen så bestämde jag och Tina oss för att det nästan var som en helgkväll så min flickvän åkte till Konsum och inhandlade godis. Sedan valde vi varsin tv i lägenheten då Tina kikade på sin favvokanal TV4-Fakta medans jag förstås såg EM-kvalet mellan Island-Sverige! Efter fotbollen somnade Tina som en stock och då kikade jag på när "Pim-Pim Johansson" slog R Nadal i Stockholm Open. Vilken tennis han spelade Pim-Pim! Kul att han är tillbaka igen för det behöver Svensk tennis! Hon som sov som en stock vaknade till lite o dreglade över Nadal så nu lär jag komma igång med att bygga upp mina biceps lite :)

Island-Sverige
Som väntat blev det en mindre välspelad kämpamatch mot Island men precis som mot Spanien så slet svenskarna oerhört och tog tre härliga poäng igen! Inget superspel av Sverige men bra gjort och roligt att Petter Hansson ännu en gång imponerade i mittförsvaret. Två snygga mål av Kim och Chippen måste jag säga! Det ser mycket bättre ut än så länge i kvalet än vad man kunde drömma om så det blir en spännande fortsättning i vår!

Undrar vad den engelska pressen skriver idag efter förlusten mot Kroatien? O nu har de ju två engelska förbundskaptener också! :) Ett hopplöst land att vara förbundskapten i ....

12 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Haha.. jag dregla väl inte.. ;-)

Anonym sa...

Godis IGEN? Nu får ni skärpa er! *flina*

Anonym sa...

efter att jag såg nadal igår så tänkte jag köra igång på gymmet idag men ....jag klippte gräsmattan (sista gången?) sen vart inte det nåt...
pim-pim var grym, vilken power spelare
och glenn hysen behövde 3 repriser för att se om chippens prestation var meningen .....gomorron

Jack71 sa...

Linda//Egentligen var det ditt fel för Tina nämnde nåt om någon ny choklad som DU hade provat ;) och sen var det kört :(

T//joooo men det är ok för precis som de i "Vänner" fick vi väl ha en kändis-topp 5-drägel-lista *ler* Dessutom roligt om jag kan få dig lite tennisintresserad ;)

Persson//Förstår att det inte blev nåt gym då efter att ha klippt er jättematta ;) Ja du, vad ska man säga om Glenn. Måtte han snart få heltidsjobb som FCZ coach så de kan ta in någon ny.

Anonym sa...

Angående Vetgirig så har TUREN fått ett nytt ansikte! Grattis Tina, du kommer väl snart inte bara bli sambo utan även bli nyrik på Bingolotto eller oljemiljoner eller inte vet jag, men Mattias bör definitivt köpa en lott...

Skönt att se att du sågar dina nya lagkamrater i innebandyn! Lite Daniel Andersson i Helsingborg över dig..

Godis är gott, men kom ihåg att du ibland får hjärtsnörp vid överdos av det goda.. Kan inte rädda livet på dig varje kväll..

Så grymt skönt med tre poäng. Lång härlig vintervila nu för landlaget och sen nya friska ben och en tänd Zlatan i vår. EM väntar!

Jack71 sa...

miami-steve//
Hmm säg aldrig nåt mer om tur efter utmaningen på vetgirig ikväll :( 2 Sekunder!!!!

Har jag sågat mina lagkamrater? Hmm måste kolla mina inlägg...

Är nästan helt säker på att mina hjärtsnörpar hade med Red-bullen att göra och att jag försökte dansa lika mycket som Jonny o Henke på den tiden. Vill aldrig uppleva skyltfönstret i Hudik igen men tack för din livräddning de gångerna Doc! :)

Anonym sa...

Det här är en sågning jag skrattat åt länge:

"Den här veckan har jag tränat 2 gånger med nya klubben Sandviken IBK och det har kännts bra att få träna lite med dem och lära känna lite folk från SIBS då. Några av de bästa från både Stensätra och SIBS har ej tränat vilket tyvärr märks på kvalitén på träningarna. Med risk för att låta lite elak så kan jag inte riktigt förstå varför vissa inte väljer korp eller att spela på annat sätt än att vara med i ett lag som spelar seriespel men men alla är vi olika. Själv skulle jag till exempel aldrig gå med i en sångkör och vara den enda som sjunger tokfalskt."

Hahahahaha!

Josefin sa...

ojojoj..snacka om att dissa sina lagkamrater...här gick jag och trodde att jack71 var en hyvens man..men här fick många av sibk spelarna en kniv i ryggen :D

Jack71 sa...

Ha ha ja det där lät nog lite divigt och elakt det. Det är inte riktigt så illa som jag beskrev det och det gällde mest 1-2 spelare så nån sågning av laget var det inte :) Vi har nog chans att vinna fyran med laget vi har faktiskt :)

maerd// O vem är du då måste jag få fråga? :) Bullen? Nicke H??

Jack71 sa...

vilket pucko jag är men nu vet jag ju alla fall vem du är :)

Anonym sa...

Jahå, vem är det då som skriver KUL hela tiden..?

Anonym sa...

det är en kille som brukar sköta om tv-sportsändningarna för gänget här i s-viken....