Onyttig kost

Jag känner verkligen att jag måste försöka äta lite nyttigare mat och framförallt minska ner på mitt godisätande. Mitt sockerbegär är oftast oroande starkt och det är ju bara jag själv som kan göra något åt det. Som min läkare brukar säga så är det tur att jag sportar så pass mycket.

Svårt det här nu när man blir sambo och vill ha mysiga tv-kvällar i höstmörkret. Hur kul är det att ligga o knapra på en morot en fredagskväll när man istället kan vräka i sig Geischa och annat smågodis mmmmmm :)

Jag ska börja med att äta bättre frukostar med gröt istället för mackor. Sen måste jag försöka variera kosten lite mer. Inte tacos 3 gånger i veckan alltså :)

Viktigast av allt är ju att sluta med smågodiset men vi får se hur det går med det. Det vore nog bra för hälsan att minska sockerbegäret och man vill ju inte sitta på Hedåsen nästa sommar som mannen i filmen >>

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Geischa i F2?

Jack71 sa...

:) nä såna äts inte

Vem i Lillsvedsgänget blir som mannen i filmen om 10 år då tror du?

Anonym sa...

Kan tänka mig två stycken som är så kroppsfixerade. Du och Jonny! Solariebränna går ju att fixa, men magen blir det värre med...

;-)