Gmail

Igår bestämde jag mig för att prova Googles hyllade E-posttjänst som heter Gmail. Jag har ju fortfarande min kära Yahoo-mail kvar men det är alltid roligt att prova lite nytt.

Har inte hunnit testa så mycket ännu men några fördelar som jag upptäckt jämfört med Hotmail, Yahoo och de andra är:

  • Stort lagringsutrymme på hela 2 GB
  • Inkommande post uppdateras automatiskt varannan minut
  • Smidig E-posthantering och bra adressbok
  • Bra kalender
För att skaffa ett konto så behöver man en "inbjudan" från någon som har skaffat Gmail så om någon vill prova får ni höra av er.

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Nja, håller mig nog till Hotmailen, orkar inte ändra...

Josefin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ny layout på din blogg..?

Jack71 sa...

håller på o grejar lite o testar koda lite html som du säkert känner till ;)

Alexander sa...

Kört gmail bra tag nu o den e grym. Sen alla gadgets man kan köra till så att den lagrar på google kontoto vilket betyder att man kommer åt det varifrån man än loggar in.

Samma anteckningar hemma som på jobbet, fint - soft!