Sandviken vs Lillsved

På Lördag kommer tre av grabbarna från Lillsvedstiden upp till Gävle. Lillsved är en idrottsfolkhögskola som jag gick på mellan 1996-98 om någon utomstående undrar. Jonny och jag kommer att bilda ett lag ihop med Lillsvedarna och möta ett kompisgäng från Sandviken i sporterna Innebandy, Fotboll och Volleyboll. Förutom dessa aktiviteter blir det förstås en hel del party och vi ska även gå och se Brynäs-Luleå på eftermiddagen.

Team Lillsved:
Jonny, Mattias, Henke La, Bodare, Pelle

Styrkor:
Henke La är riktigt vass inom både fotboll och volleyboll
Bodare duktig avslutare inom alla grenar
Pelle är en försvarsrese i fotboll/innebandy och gängets gymmare
Jonny och Mattias är ett samspelt radarpar inom innebandy

Svagheter:
Henkes hårda arbete o representation kan ha påverkat fysiken
Bodares första helg borta från lill-tjejen kan få honom ofokuserad
Pelle är väldigt lätt att få distraherad
Mattias första fotbollsinsats sen nionde årskurs kan bli tragisk
Hur mår Jonnys höft?


Team Sandviken:
Perra, Persson, Ronny, Nisse , "Nana"

Styrkor:
I Fotbollen ser de starka ut, framförallt försvarsmässigt
Perras smashar i volleybollen är grymma
Alla fem är väldigt allround vad jag vet.

Svagheter:
Nisses hälar
Inom innebandy bör vissa vara lite ringrostiga
Tidig fylla för Persson kan vara ödesdiger ;)

Mitt tips:
Sandviken vinner fotbollen men sen tar Lillsved hem innebandyn och efter en rafflande volleybollmatch smashar Bodare in den avgörande bollen för Lillsvedarna. 2-1 till oss!

Åsikter om detta?

35 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Tycker att vårt lag ser väldigt starkt ut, förutom att jag har känning i en vad! Min mage är stor som en badboll, då jag inte rört på mig på över ett år! Tror att det enda jag kan bidra med är tyngd, men det är i och för sig inte det sämsta!!
Det vill till att Jonny:s höft är okej, så vi har någon som kan springa i laget!!
Nisse:s hälar blir vårt hopp...;-) de håller aldrig för alla tre grenarna!!!

Anonym sa...

Shit vilken grej man missar! Sandvikarna står i 2ggr pengarna hos unibet, jag sätter en "röding" på dom;)

nana sa...

Till skillnad från mattias så tror jag att våran bästa gren är innebandy, ett gäng gamla rävar som står rätt hela tiden som låter matte o jonny springa o snurra tills läget kommer då nyper vi dom och kontrar. Känns ganska enkelt va?

Jack71 sa...

Henke//
Ha ha, låter som du är i toppslag ju! Själv har jag känning av en sträckning men funderar på att testa träna lite lugnt ikväll o går jag sönder bryter jag ihop.

Ubbe//
Ja det blir nog kul :) Hmm tur det inte drabbar nån fattig att du spelar bort dina pengar på Nisses gäng ;)

Nana//
På innebandyn tänkte jag mest stå still och se till att bryta dina vågade uppspel ju ;)

Anonym sa...

Ser fram emot lördagen. Ska bli kul att sporta och se Brynäs i nya arenan.

Håller med om att vi ser starka ut på innebandyn. Pelle håller tätt bakåt och Jonny o Mattias (inte att förknippas med de i Room Service..) snurrar runt med sina enhandsgrepp. Undertecknad och Henke börjar på bänken och kommer in vid numerära underlägen och om det behövs skrämmas lite..
Tips: 8-4 till oss.

Kan egentligen inte uttala mig om kvalite´n på Sandvikarnas lag i fotboll, men de behöver verkligen vara duktiga försvarsmässigt om de ska hålla 2*15 minuter.. Här ställer Lillsved förmodligen upp med Henke och Pelle som klassiska dribblers medan Jonny ligger på rulle och klackar in målen. När han får kramp kommer jag (Sjunne)eller Mattias (Kula) in. Finns det ribbstolar i hallen kommer matglade Henke och Lill-Arnold Resander trycka upp några frimärken av Sandvikarna.
Tips: 5-3 till oss.

Därmed är det redan avgjort inför volleybollen och Lillsvedarna börjar korka upp sina Pripps Blå. Därför kan det bli lite avslaget och Mattias får gärna tippa rätt där angående sista smaschen...

Förövrigt är det väl en högoddsare att Henke av alla är den första som lägger in en kommentar på din blogg...

Anonym sa...

Hmmmm.....sitter här på jobbet och funderar lite, är det någon i Sandvikens gänget som vi kan betrakta som deras nyckelspelare??? I så fall kan jag tänka mig att ta ett rött kort i första minuten....;-)

Anonym sa...

Hahahaha! Nu sket Nana på sig..

;-)

Jonny sa...

Nana// skönt att du har kommit till insikt med att du är gammal och du kommer att känna dig ännu äldre efter helgen ;-)

Matte// ta det lugnt med skadetejpen så att du inte får rosfeber till helgen ;-)


Info om lördagen!
Samlingen är vid Polhemsskolan kl 10:00.

Till familjer, fans och övriga vill jag uppmana till samåkning eller till kollektivtrafiken, eftersom det är ont om parkeringsmöjligheter!!!

Som tävlingsledare ska jag passa på att förtydliga matchreglerna. Varje sport spelas 2 x 15 min i ordningen fotboll – innebandy – volleyboll. Resultaten från varje sport läggs sedan ihop – men målen/poängen är värd olika mycket. Varje mål i fotboll ger 3 p, innebandy 2 p och volleyboll 1 p. Allt för att hålla liv i matchen – annars skulle det vara som Bodare skriver redan klart efter innebandyn ;-) Och ölen skulle flöda :-)

Efter allt sportande är vi säkert sugna på en pilsner och en matbit. Det blir Pizzeria Roma, kvarterskrogen, som får äran att ta emot oss!

Vi försöker sedan ta oss upp till ”Läkerol Arena” i god tid innan matchstart!

Efter matchen åker vi hem till mig och gör oss klar för Lillsveds segerbankett som äger rum på ”Helt enkelt” kl 20:00. Naturligtvis har vi bokat bord till Sandvikarna också :-)


Roligt att man får bjuda in grabbarna till idrottsstaden :-)

Ikväll är det Allsvensk fotboll, Gefle mot HBK – härligt!!!

OBS! Matchdräkterna: Lillsved helsvart och Sandvikarna helvit.
1 poäng till motståndarlaget för varje plagg som ”icke” är i rätt färg!!!

Anonym sa...

Oj då, någon som har svart strumpor och skor att låna ut.....känns annars som vi kommer att ligga rejäl på minuns innan vi drar i gång!!

Ser redan fram emot pizzan efter matcherna.......mums!!!

Jack71 sa...

Bodare/
Lite blygsam är du nog allt när du sätter dig själv på bänken från start. Tror du likt Storken kommer stå vid sidlinjen o prata med mig o jonny på bänken o få smaka lite CB-öl medans Henke La äter upp motståndarna. För övrigt får du inte blanda in mig i Jonnys märkliga enhandsgrepp för det är hans unikum det :)

Henke La/
Inte ett livstecken sen tre inlägg samma dag. Ramlade av stolen när jag såg ditt namn ;) Ska bli kul att ses igen gamle sambon!

Jonny/
Höll mig hemma och mumsade godis istället så det blir ingen rosfeber till helgen *lovar*

Anonym sa...

stålmän och masar kommer att köra över er på lördag. vi är grym i varje gren.hadebra leksing tills jag dör

Jonny sa...

Ronny// Vill minnas att du var en het jävel på innebandyplan! Har du lugnat dig eller måste gym-pelle gå in och proppa masen ;-)

Anonym sa...

jonny du lär nog släppa lite på dräkt reglerna annars kommer folk lägga pengarna på shorts och strumpor istället för öl
jag menar det kommer ju gå en och annan krona...........

Jack71 sa...

Eftersom Lillsvedarna är lite nyfikna på våra opponenter tänkte jag ge en kort beskrivning av dessa....

Nisse
Erfaren gammal storback inom fotbollen. Volleybollens Monica Seles! Får han bukt med sina hälproblem kan han "gå" hur långt som helst :)

Ronny Hjälm
Hetlevrad dalmas. Rolig surrkuse som är en duktig innebandyspelare och inom fotbollen kan han spela på flera positioner. Kan även tänkas imponera på dansgolvet senare på kvällen.

Persson
Min käre tremänning. Mittfältsgigant i Storviks fotbollslag under många år. Farliga tvåfotare och säker straffskytt men lider lite av den hårdare bedömningen mot tröjdragningar ;) Stabil i volleybollen och farlig rightskytt på innebandy. (åtmindstonde 1992)

Johan "Nana"
Lång duktig fotbollsback som fortfarande är aktiv i div 3. Farlig frisparksskytt! Gjorde sen karrärdebut i innebandyns seriespel och gjorde succe som offensiv back eller ytterforward med IBK Underbar. Svagheten i innebandyn är nog skottet :)

Perra
Duktig mittback eller central mittfältare inom fotbollen. Gammal beachvolleykung och om spänsten finns kvar förmodligen den vassaste smasharen i sällskapet. Frågetecken för formen eftersom Perra levt i en orustad källare i två månader.

Anonym sa...

jonny den där pelle han måste vara 2m lång väga 120kg om han ska kunna proppa masen. leksing tills jag dör

Jonny sa...

Perra// Tråkigt att höra att du måste bo i källaren - hoppas ni blir vänner snart du och Karin ;-)

Persson// Tråkigt att ni har problem med kläderna. Men är man ett lågbudgetlag så får man helt enkelt använda fantasin :-)Exempel, det behöver inte vara knästrumpor - du kan ta dina vita tubsockor och så kan du göra om dina gamla vita jeans till jeansshorts och sen har du väl en gammal vit Ulf Lundell T-shirt ;-)

Lycka till!!!

Jonny sa...

Anonymous// Om 25 timmar vet du ;-)

Team Lillsved// Hoppas ni har svarta kläder grabbar. Om inte så kan vi säkert "låna" av varandra. Jag har extra shorts, strumpor och tröja. Det har även Matte!

Jonny sa...

Persson// Självklart så måste ni inte ha allt i vit! Men en varsin vit T-shirt kanske ni har? Annars är ni väl så bleka så ni kan spela bar över ;-)

Anonym sa...

Undrar om det verkligen är rimligt att aktiva div 3 spelare ska få vara med och delta i våran tävling! Kan ju bara prata för min egen del, som läget är just nu är det förenat med livsfara för mig om jag tar mer än 10 löpsteg i rad! Om Nana fortfarande spelar fotboll föreslår jag att han får spela med ihop knytna skor, så han håller samma tempo som oss andra!

Jack71 sa...

Jonny/
Ha ha, ja bara vi slipper spela i bar över så... För övrigt måste "Nana" ha en vit t-shirt för det går rykten om att han springer på Solana varje kväll nu när det vankas utgång igen

Henke/
Ja lite fusk är det allt men vi har rutinen vi och står rätt så löpning är onödigt! För övrigt låter det verkligen som du är i fysiskt toppslag Henke! :)

Glömde skriva en svaghet med Sandvikenlaget och det är att Ronny o Nisse är leksingar :)

Anonym sa...

Är det inte så också att Ronny är väldigt lätt att provocera så han kommer helt ur balans....har för mig att masen har ett riktigt hett temprament, och det ska vi utnytja till fullo.....;-)

Fan det är ju nästa inga som skriver på den här sidan.....hehehehe

Anonym sa...

jag har inget hett temperament jag är col lugn. förstår inte vad jonny har fått det ifrån vi har ju spelat ihop.har jag stälttill med något raballder någongång.he he

Anonym sa...

vilken "grabbig" sida detta har blivit, från att ha läst om mattes myspys kvällar i flera månader
har nu innehållet blivit en aning annorlunda *ler*

Anonym sa...

Ronny//
Ja du är ju rena söndagsskolepojken nu för tiden du med barn, husvagn o allt ;)

Förresten har Nana fixat en till chaufför till oss Sandvikare så vi får höras ikväll om vilka som åker med vem o tid mm.

Henke//
Lägg dig i tid ikväll nu och undvik att träffa M! ;)

Anonym sa...

Blir lite svårt med tanke på att jag bor hos Mona nu, har ju bara ett hål i golvet på min toa hemma...;-(
Tänkte göra allt man inte ska göra dagen innan match, dricka vin sova lite och ha toksex...;-)

Anonym sa...

Ronny// För dig och övriga Sandvikare som undrar vem den store Pelle är så bifogar jag här en länk som strör lite salt i era redan öppna sår..

Han är killen till höger..

http://home.swipnet.se/~w-53573/art.htm

Henke// Du får inte skita ägg i min bil imorgon bitti! Och alla gröna gubbar lämnar vi hemma..

Mattias// Vi överväger att sätta dig på bänken hela fotbollsmatchen för att spara din godisfyllda kropp till innebandyn.

Jonny// Fan vad snygg du är. Ska bli kul att se dig på golvet igen!

Anonym sa...

oj jag som tyyckte det blir jobbigt att ta sig in till gävle till 10, och ni åker alltså från sthlm på morgonen
tuff uppladdning grabbar :))

Jack71 sa...

Henke
Hmm ja då blir det kanske svårt att låta bli Mona då förstår jag :) Eftersom du är en gammal elitspelare så lyder jag dig och värmer upp på liknande sätt som dig tror jag.

Bodare
Låter klokt det för jag är något osäker på min form i fotboll efter 20 års uppehåll :) Vann dock guldskon för bästa målskytt i knatteserien 1981 :)

Se för guds till att hämta grabbarna i tid imorgon bitti. Pelles morgonprocedur känner vi alla till!Henke kommer ju sova när du plingar på dörren och stackars Mona puffar upp dörren med händerna i handbojor och piskrapp på ryggen :)

Anonym sa...

Fan Bodare! du får väl länka till en bild där man är i form i.a.f. ;)
Klubb bladet är slipat för att yxan ska fungera. Tror jag kommer göra en Henke uppladdning m vin sex o lite sömn jag med. Men räknar kallt m att vi ska kunna jogga hem den här segern.
Ses imorrn!

Jonny sa...

Team Lillsved//
Jag håller med sängkläder och har alla svart med sig så fixar jag tvätten oxå!!!

Jonny sa...

ps imorron pissar vi på dom :-)))

Anonym sa...

Lite osäkert med utgång för mig imorrn! Den här stormen uppskattas inte av min frilla om man säger så :(

Jonny sa...

Ronny//
Minns du förra stormen -98 när vi inte kom iväg till Borlänge med spelarbussen och du blev iväg tvingad till Gävle på fest??!! När kom du hem? :-)))

Jack71 sa...

Ja det kanske blir en liknande weekend i gävle för Ronny den här gången :)

Måste göra något åt mina sömnproblem jag. Som ett barn på julafton vaknade jag kl 04:15! Är redan igång med stretchingen här som den seriöse idrottsmannen jag är... :)

Skulle vilja haft en webcamera på Henke o Pelle nu när klockan snart ringer

Anonym sa...

Ja du Olsson, då ärvi två somhar sömnproblem. Har varit uppe sen 5 och käkat gröt och vandrat omkring.

Har vi tur så kommer väl grabbarna upp vid 8-tiden..

Ses snart!!