Sportsurr

Zlatan
Ständigt händer det nåt kring denne man. I helgen var det dags för stora rubriker igen och nu gällde det en spottloska. Som vanligt så har Sportbladet och de andra ingen skam och kör dubbla helsidor trots att tv-bilderna visar tydligt att Zlatan inte alls spottade på någon! Däremot borde denne ego-boy försöka hålla sig lite lugn när det gäller tjafs med motståndare och andra nu och se till att försöka börja prestera om han vill fortsätta vara med i Inters startelva.

Champions League
Massor av matcher igår och jag kollade mest på matchen Man U - Köpenhamn som slutade med en enkel 3-0 seger för United. Även om det som Liverpoolare bär mig emot måste jag säga att Manchester United ser starka ut i år och nu verkar Rooney börja komma igång igen också *tyvärr* Roligt att de slängt in lite fler folk i studion på Viasat för det blir lite intressantare snack i studion då än om bara trötte Nordahl sitter där och hyllar de italienska lagen. Härligt mål av Kim Källström igår när Lyon vann med 3-0 och det känns väldigt stort att han får såpass mycket förtroende i Europas just nu kanske bästa klubb.

Stockholm Open
Roligt att "Pim-Pim" Johansson är tillbaka och presterade sån bra tennis! Att John McEnroe var med är ju roligt men hans utbrott mot domarna tycker jag enbart fortfarande är pinsamma. Varför provar han inte döma själv nån gång om han har sån övernaturlig syn så att han tycker han har rätt att såga alla aktiva domare? Att han dessutom håller på likadant på seniortouren är ju mer tragiskt än komiskt tycker jag alla fall...

Damfotboll
Såg att nån lagkapten i Gideonsberg kallat en färgad motståndare för "den där djävla negern". I dagens vansinniga mediavärld trodde jag det skulle bli helsidor med attackrubriker men det har varit märkligt tyst och en sån här gång är nog fotbollstjejerna glada över att de inte bevakas lika som herrallsvenskan.

Niklas Bäckström
1 mål och 3 ass igår av elitseriens poängkung just nu! Underbart att Brynäs har fått fram en sån lirare och man får väl njuta i år för sen ser vi inte honom på länge :( Nu har Brynäs 2 lördagsmatcher och nu borde det väl ändå bli fullsatt i Läkerol Arena?

NHL
I helgen passerade Mats Sundin den magiska gränsen 500 mål i NHL och det är alltså bara 35 spelare som gjort det genom tiderna i NHL. Mäktigt! Frågan är ju om det kommer finnas nån mer svensk som når den gränsen?

En annan svensk som imponerar är Mikael Nylander i N.Y. Rangers. Just nu ligger han trea i NHL´s poängliga och jag anser att "Nyllet" är en underskattad hockeyspelare som har helt unika egenskaper.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Zlatan!
Man blir ju onekligen nyfiken när man ser krigsrubrikerna om honom och klickar vidare på nätet för att läsa om loskorna, bråken, ungen, Raiola mm. Ett klick ger väl slantar i reklamväg så man kan väl säga att deras affärside´ håller. Men angående Zlatan så skulle jag peta honom nu om jag vore Mancini. Ta ett rejält snack med honom typ; "-Om inte du skärper dig, visar hänsyn och respekt inför uppgiften och dina lagkamrater och ledare kommer du inte att få spela en minut till under min ledning!" Sen önskar jag att denne Raiola fick sparken snarast av Zlatan och Chippen, det går bara utför med denna man vid rodret..

Champions Leauge
Såg första halvlek av Man Utd och Köpenhamn. Allbäck gjorde som vanligt ett bra jobb och störde uppspel, karvade mm. Synd att Berglund "bara" har snabbheten. Han saknar "fotbollsöga" anser jag. Kommer hela tiden tre-fyra steg före eller efter när bollen kommer. Mjällby är en trist ja-sägare i studion, Nordahl är ju som han är,man skrattar mest åt hans Pirlo-hyllningar (men han tippade ju rätt igår iaf). Åkesson söker hela tiden efter bråk i kulisserna (framförallt under landskampssändningsrna) och är lite väl populistisk förmin smak. Han är bättre under hockey-VM.

Stockholm Open
Såg Pim-Pims två sista matcher och han är ju grym på servarna och grundslagen. Saknar dock fantasin i spelet både hos honom och Tibro-Robin. De är som trista robotar och hade de inte varit svenskar hade jag inte ägnar fem minuter åt dem. Tänk omde hade dina stopvolleys och hoppsmaschar Matte...

Damfotboll
Kommenterar jag icke..

Nicklas Bäckström
Är riktigt nyfiken på att se honom live nu! Ser fram emot den 28:e då Läkerol Arena får besök av undertecknad! Är han en ny Foppa? Knappast, men kanske en ny Nylander? Saknar nog aggresiviteten och några kilon än,men jag ska väl inte uttala mig,har ju bara sett några glimtar på Sportnytt.

NHL
Kul att Sedins och Nyllet är med i toppen av poängligan. Även Sudden och Näslund är med i topp 20 som vanligt. Undrar bara vad Flyers håller på med. 1-9 mot Sabres ärpinsamt. Är inte Foppa den lagkapten han borde vara med hans kapacitet. Han kanske är som bäst då han får sitta och tjura tyst i ett hörn under periodpausen och sen gå ut och mosa två backar och passa fram Gagne till öppen kasse. Tror att han tappar fokus på sitt eget spel om hans ska stå och mästra i omklädningsrummet. Men trots allt är det deras målvakter de faller på. De vinner ju alltid skottstatistiken men målisarna har typ 80% räddningsprocent och då vinnar man inga matcher.

Ikväll blir det Chelsea-Barcelona! Vilken höjdare! Ingen lär väl se Pool denna omgång, eller hur..

OVER AND OUT! /JB

Jack71 sa...

Hmm håller verkligen med dig om det mesta i ditt inlägg! När det gäller Bäckis så är det väl de fina passningarna som är lik Foppas egenskaper men annars tror jag oxå att jämförelser med Nyllet/Zäta typ är mer rättvisa. Kul som fan att Brynäs har fått fram en storstjärna hur som helst...