Beckfilmer

Nu har Tina och jag sett de två senaste Beckfilmerna. Båda är sevärda precis som de flesta tidigare filmerna med Haber/Persbrandt-gänget.

Skarpt Läge ++++
Spännande film som handlar om kvinnomisshandel. Man får även följa Gunvald mycket då han dras in i en familjetragedi och att det handlar mycket om honom gillar väl de flesta.

Flickan i jordkällaren ++
Handlar om en liten flicka som hittas död i en jordkällare och ingen vet vem hon är. Lite mindre action än i Skarpt Läge och enligt mig lite sämre men godkänd.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Som det vet gillar jag inte svenska filmer nå vidare. Kan istället rekomendera Lucky number Slevin..har funnits ett, tag men jag såg den nyligen.

Anonym sa...

Hmm började titta på den men tyckte den verkade helmysko o värdelös så vi slutade titta på den? fast jag har ju sett att många gillar den så vi borde kanske ha givit den lite mer tid då :)

Du skulle nog gilla en del svenska filmer bara du gav dem chansen herr Chicago ;)