Sedda filmer

Filmer/TV
I helgen har jag och Tina sett några filmer och sen som vanligt kikat på "våra" tv-serier Vänner, Prison Break, Heroes och Weeds.

Bara ett avsnitt kvar nu av säsong 2 av Prison Break. Fortfarande väldigt spännande men irriterande att man kan tro att handlingen utspelas i en by av Kungsgårdens storlek och inte i USA eftersom rymmarna/jägarna har en djäkla förmåga att helt otroligt stöta ihop lite då och då. Sen borde väl herr Tatu passat på att sätta dit den genialiska polischefen när han hade chansen. (Apropå vad han som sköter jakten hade i sin trädgård)

John Tucker Must Die ++
Kan erkänna att jag missade en stor del av filmen för jag satt i telefon men det här är en typiskt amerikansk collegefilm där skolans snyggaste kille och basketstjärna är otrogen mot några tjejer som bestämmer sig för att hämnas. Inte direkt någon komedi som man vrider sig av skratt när man ser och jag kanske helt enkelt har blivit gammal men jag tycker den var mest rätt töntig.

Snakes on a plane ++
Jag hatar verkligen ormar och jag måste säga att det var plågsamt att se den här filmen *ler* Även om ormarna vissa tillfällen var lite komiskt överdrivna så var det många ruggigt äckliga scener där man hoppade eller vred sig i soffan brrrr. Svårt att betygsätta själva filmen men det känns som om de hade kunnat göra den bättre än vad den blev. Lite b-filmsaktig vissa gånger även om de verkligen lyckades med skrämselscenerna. Jag skulle t ex gärna vilja veta hur polisen och bovgänget kunde veta vart vittnet bodde mm i början av filmen??? Samuel L Jackson är i och för sig alltid sevärd men hade de inte överdrivit så mycket med antalet ormar hade nog filmen blivit lite mer sevärd. Efter att ha sett filmen vet e fan om Tina o jag nånsin törs bli med i 10 000 metersklubben som vi skojat om :)

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Va har oxå plöjt genom LOST (trist att de bröt efter bara sex avsnitt i höst) och Prison Break mm. Är Heroes något du rekommenderar?

Jack71 sa...

Nja det finns nog bättre serier än Heroes verkar det som efter en lovande början.

Jack71 sa...

Började kika på Vanished igår och det skulle du nog gilla Bodare! Lite som Prison Break/24 och verkar bra. Det enda som oroar är att jag hört ryktas om nedläggning i USA. Finns 11 avsnitt alla fall med svensk text.