Kryssning mm

Har nyss kommit hem efter en tuff batalj på innebandyplanen med "Storviksgänget". Roligt som vanligt och skönt att få röra sig lite efter all fika mm i helgen :)

Läkarbesök
Var faktiskt ner till Uppsala med min mamma igår på vårt årliga besök hos en läkare som mina föräldrar lärde känna på en utlandsresa. Han har patienter från hela Sverige och även från andra länder och är en otroligt kunnig läkare som forskat inom massa områden och numera jobbar som naturläkare. Mina värden var otroligt nog mycket bättre än senast vilket jag absolut inte trodde efter mitt godisfrosseri i höst. Skönt ändå och en liten sporre att försöka tänka på kosten framöver för man vill ju må bra. Bara det att jag tidigare riskerat vuxendiabetes och att det precis som den här läkaren tjatat om numera är bevisat att socker o cancer hör ihop borde ju få gottegrisen mattias att skärpa sig!

Kryssning
Det händer mycket på jobbet just nu och imorgon bitti åker vi cirka 20 personer inom kommunen på kryssning till Helsingfors, 36 timmars. Känner mig inte överlycklig för den här kryssningen men man får väl försöka ha roligt och njuta av att äta god gratismat med mera då. Hade ju varit annorlunda om jag haft fler arbetskamrater som är mer i min ålder och med liknande intressen men några trevliga att umgås finns det ju som tur är. Ska dela hytt med Marcus som precis som mig är teknikgalen så vi kommer kunna prata en massa om våra LCD-tv o säkert dricka nån god öl vilket fall *ler*. Kommer hem på lördag om någon kompis skulle undra!

Min Sharp XD1E
Kommer återkomma till min tv men jag var nog lite missnöjd först med bilden men efter att ha pillat på lite inställningar känner jag mig mer och mer nöjd med min LCD! Har inte hunnit grejat så mycket som jag hade tänkt men har ju hela vintern på mig och längtar verkligen till när Playstation 3 kommer o riktig Hdtv! Det blir grymt på såna här apparater det kan jag lova!

Ligasegrare igen!
Till sist får jag skryta lite över min andra ligaseger i Bodares frågesportliga! I en tuff avgörande match mot min store rival Persson vann jag med 7-5 *pust* Hade lite flyt som vanligt men har en fin svit på 11 segrar på 12 matcher som jag är väldigt nöjd med nu *ler*

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ha det så trevligt på båten Matte. Lunch nästa vecka kanske?

Anonym sa...

jaja ......gå in och gör utmaningen om fotbollströjor nu ..bara du kvar ...igen...

Jack71 sa...

perra/
gärna en lunch o det är ju bäst att passa på för snart är du upptagen med annat ;)

persson/
förstod varför du ville att jag skulle göra den Fredde! enormt av dig att ha 15 av 15 måste jag säga!

Anonym sa...

...hör av er om ni vill ha med mig på en lunch...annars sitter jag här och vräker i mig en massa s*it..

/persson
Var det på Aftonbladet du gjorde tröjtävlingen? Hur som helst är det himla bra gjort...hyfsat smarta polare man har. Dig ska jag använda som livlina :D

Anonym sa...

nej det var på en sida som heter vetgirig .nu
såg "the contest" för nåra dar sen
fy faan vilket bra avsnitt när Kramer kommer in till jerry med sitt "good mooorning" för å se den nakna tjejen, bättre än så blir det inte..........

Anonym sa...

Persson/
Ja The Contest tillhör topp 3 av alla avsnitten. Själv såg jag nyligen avsnitten när Kramer åker fast som seriemördare i Los Angelse :)