Sportkrönikan

Snöstorm ute och grisförkyld! Då passar det perfekt med Champions Leaguekväll på tv:n som igår! Såg först delar av Inter-matchen och roligt att se att Il Divo-Zlatan verkar vara på gång uppåt i formkurvan igen! Fin framspelning till målet och bra spel i övrigt av det jag såg.

Sedan zappade jag vilt mellan Liverpool-Bordeaux och stormatchen Barcelona-Chelsea. Skönt med en säker Liverpoolseger och roligt att Benitez belönades när han för första gånger på 99 matcher startade med samma elva två matcher i rad! Ingen supermatch av Liverpool men stundtals bra spel och skönt att Steven Gerrard äntligen fick göra mål!

Svårt att låta bli att zappa över till matchen Barcelona-Chelsea och den motsvarade förväntningarna. Det var en spännande, grinig match mellan Europas två bästa lag just nu?

Till sist:

Undrar om det var Zätas 30-dagars skäggstubb som Robinson-Emma föll för?

På en fotbollsarena kan man misshandla, kasta farliga föremål mot folk och straffet blir avstängning från att se fotboll några matcher! Önskar någon hade satt dobbarna i låret på den där inspringande Assyriska-supportern!

Härligt att Brynäs fortsätter ånga på och jag har redan ångest för hur tomt det blir utan "Bäckström" nästa säsong. Kul också med publiktillströmningen just nu i Läkerol Arena men mindre kul att sponsorer med bra platser inte orkar se till att biljetterna utnyttjas.

Vid nästa Oscars-gala är Chelseas Drogba nominerad! Kanske världens bäste forward just nu men också den mest pinsamme filmaren!

Kanske lika bra att nån ringer Zlatan så slipper Robert Laul och grabbarna skriva en artikel varje dag om det otroliga i att förbundskaptenen inte har ringt spelaren som självmant tackade nej till landslaget!

Missa inte artikeln om Mats Näslund i Aftonbladets serie - Elitseriens största profiler. En av de absolut största svenska hockeyspelarna genom tiderna och min stora idol på 80-talet!

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jasså du är grisförkyld..kan tänka mig det, Knoen :)

Anonym sa...

verkar som emma suger musten hur "Z" han har inte gjort ett enda poäng på 9 matcher ......

kan man spela bättre fotboll än arsenal gjorde i går, jag satt å njöt samtidigt som jag slet mitt hår i förtvivlan att gå bort på oddset

Anonym sa...

Persson/
Emma skulle suga musten ur mig med..jag skulle inte få nånting gjort..inte jobba eller nånting :)

Denna sanna historia är saxat från Simon Wilcox (Canal+). Helt otroligt

Till sist måste jag berätta en av de roligaste fotbollshistorierna jag någonsin har hört. En kille köpte en säsongsbiljett till Arsenal ifjol eftersom det var sista säsongen på Highbury och han ville avsluta med stil. Han gick på match efter match och började undra varför de två sittplatserna intill honom jämnt var lediga, trots att matcherna var slutsålda. Så såg det ut varje vecka fram till strax efter jul då en far och son dök upp på platserna. Efter ett par veckor var han tvungen att fråga varför de hade missat så många matcher och då kom den osannolika förklaringen. Hans fru hade köpt säsongsbiljetter till hennes make och deras son men tyckte de skulle vara perfekta som JULKLAPPAR! Visst är det glimrande?

Anonym sa...

Hoppas du blir frisk snart så jag kan pussa på dig riskfritt... ;-)

Anonym sa...

Förkylning !!? det måste ju vara en baggis för dig som har rosfeber å halsfluss sisådär ca 4-5 ggr per år,å ett par pencilinkurer med för den delen ;)
Krya på dig GÖSSE

Jack71 sa...

Persson/
Håller med om Arsenal och har nästan tänkt att skriva ett inlägg om min beundran för deras sätt att spela fotboll.

Roffe/
Tur inte "king" förstår detta för då blir hon kanske sotis på Emma :) Ja vad glad man skulle blivit över att ha missat halva säsongen :)

Tina/
Förkylningen smittar som tur är inte av alla delar på mig ;)

Wanke/
Va? Slår man upp ordet frisk i en ordbok ser man ju en bild på mig :) Skönt ändå att tajma grisförkylningen med denna veckan när man ändå har sträckningen att läka. På Onsdag blir det comeback!