Hemmaseger för Liverpool

Liverpool - Manchester City 2-0
På Lördagseftermiddagen gick jag upp till Roffe för att kika på Liverpoolmatchen och det blev ingen större upplevelse. Man City är ligans sämsta bortalag och Liverpools seger var rättvis men oj vad segt och stereotypt Liverpool spelar just nu. Pga skador så provade Rafa Benitez denna match att spela 3-5-2 men det blir knappast så jätteoffensivt när man har Riise och Finnan på kanterna och det är väl egentligen helt i Benitez linje att defensiven sätts först vilka man än möter.

Man kanske ställer för höga krav på Liverpool eftersom jag mycket väl vet att Chelsea, Man U och Arsenal enligt mig alla fall har klart bättre startelvor än Liverpool men samtidigt tycker jag spelare som Gerrard, Carragher, Crouch, Kuyt, Garcia m.fl. ska kunna prestera bättre än vad de gör just nu. Skönt hur som helst med seger och att Gerrard fick göra mål äntligen och stundtals glimtade till i sin centrala roll på mittfältet.

När det gäller L Garcia just så är han en spelare som de flesta Liverpoolfansen har starka åsikter kring. Personligen tycker jag att han är viktig för Liverpool eftersom han är en kreativ spelare som kan bryta mönstret och i Champions Leage speciellt är han ofta väldigt duktig. Det som gör att man retar upp sig är att han är så extremt ojämn! Jag tycker att han spelar med för små marginaler alltför ofta och har han en dålig dag som i Lördags så är han rent ut sagt usel! Han borde kunna värdera lite bättre när han ska försöka med sina tunnlar och svåra grejor tycker jag och hoppas han hittar formen för det behövs verkligen för Liverpool.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: