Silja Symfoni

Då har man varit på 36-timmarskryssning till Helsingfors med Silja Symfoni ännu en gång. Senast jag gjorde just den resan var nog med Wanke, Fagge och Uffe A 1994 eller nåt. Den resan var nog en av de roligaste jag gjort medans den kryssen jag gjorde nu med jobbet inte direkt hamnar på topplistan över roliga kryssningar.

Vi var nog cirka 25 st som åkte och medelåldern på gänget ligger nog på ca 50 år. Många trevliga roliga människor men ändå väldigt få som jag har något gemensamt med. Många verkar dessutom nästan avsky nöjesliv/kryssningar och att vara vaken efter kl 22 så där är vi också lite olika :) Sen som vanligt så är det ju vissa som borde undvika starkare drycker än saft.

Ändå var det ju nyttigt att få lära känna en del av de andra inom organisationen eftersom vi kommer arbeta ihop på ett nytt sätt nu efter jul. Efter all mat och dryck man får i sig på dessa resor så längtar jag verkligen efter veckans innebandyträningar nu!

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Det var tider det olsson ;) många klassiska kommentarer som håller i sig än idag från den resan,som t.ex Det gjorde du braaa.... med brytning på riks-finska :)å dom 4 självlysande grabbarna :)
Fina minnen det !!

Anonym sa...

"Att åka med Silja, det var vår vilja. Symfoni hette båten, där var man en xxx xx. På båten fanns det många finnar, så vi gjorde dom till xxxxxx-xxxxxx."

Nödrim på dikt-redovisningen på Lillsved. Fyll själv i de ord som saknas.

Anonym sa...

Wanke/
Ja en klassisk kryssning. Minns hur Fagge blev kär i hon Maggan-tanten som sminkade din röda näsa och hur du kom till frukosten med en 7-5:a mm :)

M-S/
Hmm ja en lysande dikt det där men jag låter xxx-orden vara såna ifall några ungdomar läser bloggen ;)