Längtar bort

Jag tycker det här är en rätt jobbig årstid av många skäl. Dels vet man att det dröjer flera månader innan våren kommer. Sen är vi snart inne i december och då börjar julhetsen. Sjäv har jag inte uppskattat julen särskilt mycket de senaste åren sedan pappa gick bort. Jag tycker mest julen är massa måsten för folk som nästan får vissa att gå in i väggen. När man själv inte har några småbarn själv eller i släkten blir det inte samma sak helt enkelt. Ändå ska jag inte klaga för det finns många ensamma människor som säkerligen har det väldigt jobbigt och ensam är jag ju inte som tur är. Att få sitta i en fjällstuga med flickvännen, släktingar o vänner man gillar och bara ta det lugnt, spela spel mm vore det ultimata men är i mitt fall omöjligt att få till.

Skulle väldigt gärna resa bort nu till jul eller senare i vinter och drömmer ju mycket om att åka till Asien med Tina. Tyvärr blir det nog lite svårt att få till ekonomiskt men vi får väl se vad som händer. Inte helt lätt att få tag på resor senare i vinter heller verkar det som så det kanske blir en sista minuten i vår istället likt den Jag, Nisse, Tina och Sandra gjorde till Turkiet i Maj. Fast det vet e fan om det blir Turkiet igen i så fall för jag orkar nog inte med alla dryginkastar-turkar igen.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Hehe.. orkar du inte med turkarna igen... ;-)
Jag stod ju ut 2 veckor jag.. *ler*

Sandra o Patrik åker till Goa (Indien) i mars i 2 veckor för 6100 kr.. Billigt!!!

Anonym sa...

ja en resa söderut skulle inte sitta helt fel..sälj din nya tv så kan du bjuda mig till Thailand..jag lovar fixa bostad åt dig :D ..skämt åsido..man skulle verkligen vilja komma ifrån mörkret och det trista vädret just nu. Hade ekonomin sett bättre ut hade jag varit där nu..garanterat!!

Jack71 sa...

T/
Tror nog du skulle ha svårt att stå ut med igen också om jag inte missminner mig men o andra sidan kan vi mest hålla till vid poolen eller på hotellrummet ;)

R/
Får jag bo hos Khings mamma alltså? *tackar* :) Ja ekonomin är det enda som hindrar oss oxå förstås. Annars hade jag legat o snorklat nånstans snart.