Nintendo Wii vs Xbox 360?

Nu när jag äntligen har en LCD-tv är jag väldigt sugen på att skaffa mitt första tv-spel sedan Sega 95! Gissar att Playstation 3 som kommer Mars 2007 (tidigast) blir värstingen men vet inte om jag har tålamod att vänta på det. Dessutom kommer det vara dyrast av de tre "stora". Vet som sagt inte om jag kommer att ta mig råd till att köpa något men är just nu väldigt sugen. Den 8 december släpps Nintendo Wii i butikerna och kommer säkerligen sälja slut direkt så vill jag ha ett sånt blir det till att åka till El-giganten tidigt den fredagen men först ska man ju bestämma sig också :)

Nintendo Wii
+ Helt nytt sätt att spela när man t ex i tennis använder handkontrollen för att slå.
+ Wii kommer att lansera många "partyspel" vilket vore roligt att ha när man bjuder hem folk
- Grafiken är rätt usel, vilket känns väldigt trist 2006 när man dessutom har hd-lcd.

Se film på YouTube om hur Wii fungerar


Microsoft Xbox 360
+ Massor av roliga sport, äventyrs och krigsspel med grym grafik (högupplöst)
+ Inbyggd hårddisk, populärt onlinespelande mm.
- Än så länge väldigt dåligt med "partyspel", familjespel mm.
- Xboxen är tydligen skrämmande högljudd

Call of Duty 3 på Xbox 360 - You Tube

Need for Speed på Xbox 360 - Gametrailers.com

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja fixa ett spel nu. Tänk vad roligt med tuneringskvällar i Fifa 2007:) Jag tror Persson skulle vara chanslös;)

Anonym sa...

ja du skulle väl försöka värva mina bästa spelare kan jag tänka mig...

Anonym sa...

wii verkar ju häftigt
jag som gilar baseball tänk å få slå en homerun för mitt favvo gäng Yankees

Jack71 sa...

Ja när det gäller Wii så kan man inte hävda att tv-spel får folk att sitta still för mycket för det blir ju motion också t om :)

Skulle även kunna tänka mig att köpa Xbox 360 om någon annan i gänget köpte Nintendo Wii t ex o bytlånas eller att man delar på konsol men svårt att få till kanske?

Anonym sa...

på fredag i programmet "GO C" skulle dom testa nya nintendo wii