Händelserik dag



Ultraljudet
Nu var det äntligen dags för ultraljudet!!! På vägen hem från Storvik på morgonen hörde jag lite konstiga ljud ifrån bilen vilket inte kändes så betryggande. Vi åkte i ganska god tid och när vi kom ut på motorvägen mot Gävle lät det fördjävligt och som det var något fel på bromsarna. Vi stannade i Forsbacka för att försöka se vad problemet var och för att ringa efter skjuts. Med stort självförtroende som den bilmekaniker jag är, klev vi ur bilen. Precis som Seinfeld önskar jag att man kunde öppna huven och se att On/Off-knappen stängts av utav misstag eller nåt men riktigt så fungerar det ju inte.

Hur som helst så misstänkte vi att det kunde vara nåt med däcken så jag tog fram fälgkorset och kände på bultarna på ena framdäcket och varenda bult satt löst!!! Hmm och jag som lät grabbarna på bilisten byta däck åt mig den här gången. Kommer nog att vara extremt noga med att efterdra i framtiden kan jag lova *pust* Lite otäckt att tänka att vi åkte på motorvägen med löst däck men det gick ju bra hur som helst så....

Väl inne på förlossningsavdelningen så satt vi först i väntrummet när någon stackars gravid kvinna började skrika där inne och både Tina och jag blev livrädda. Strax därefter dök det upp en förlossningsklar kvinna som var större än en noshörning och såg ut att vara allt annat än pigg. Jag har sett för mycket sjukhusserier för jag fick en snabb tankebild på hur den enorma kvinnan inte hann in och jag o Tina fick sitta där med handdukar och förlösa :) Lovar alla oroliga nära och kära att jag inte kommer vara lika nervös och ängslig när det är dags för vår förlossning.

Väl inne hos barnmorskan visste jag ju inte alls vad som väntade men vad häftigt det var att se en krabat i Tinas mage!!! Helst sjukt att den där lilla härliga "Alien-krabaten" kunde ses på en tv-skärm och att den verkligen ligger där och rör på sig redan nu med händer, fötter mm. Trots Tinas tvillingpappa så var det bara ett barn kan jag meddela och allt verkade jättebra!!! Skönt att få ett besked på att allt fortlöpt bra hittills och speciellt skönt för min älskade flickvän som varit lite orolig de senaste dagarna vilket inte alls är konstigt. Tydligen är Tina i 20:e veckan istället för 19:e också så det kanske händer något runt lucia. Känner verkligen att jag längtar ännu mer till december nu....

Inför Nisse-festen
På eftermiddagen och kvällen har det verkligen varit full fart i radhuset. Anna kom hit och umgicks lite med Tina medan jag har pysslat med lite förberedelser till Nisses fest. Jag som klagat att det aldrig ringer någon till mig fick så jag teg idag när det nog har ringt minst 20 ggr i mobilen från alla möjliga kompisar inför festen imorgon och om lite annat. Perra dök upp sen en sväng och vi planerade lite ytterliggare inför festen och sen dök Högen o Wiken upp för de skulle låna våra Buzz-kontrollers.

Hann med en sväng ner på stan för lite ärenden också innan jag, Tina och hennes syster Nathalie som ska sova här inatt tog en lugn tv/filmkväll.

Nu är det dags för sängen här efter en spännande dag. Imorgon är det alltså dags för festen för Nisse vilket ska bli superroligt!!!

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja det var verkligen en häftig upplevelse igår att få se våran alldeles egna lilla bebbe ligga och sprattla därinne.
Mindre kul var ju den gravida tjejjen som skrek. Ojojoj!! Det är väl du som ska föda va??? ;-)

Anonym sa...

Usch så otäckt med däcket som satt löst! Skönt att de upptäcktes iallafall så det inte blev något otäckare än så :S

December redan? Ååh nää! Nu får det allt bli lite SOMMAR först ;)

Anonym sa...

Kul att det gick bra med bebben! Hälsningar från Pite´

Ps. Ge Nisse en grabbkram från mig imöra!