Nya Liverpoolspelare

Då är två ytterliggare klara sedan någon dag tillbaka. Ryan Babel från Ajax och Yossi Benayoun från West Ham har skrivit på för Liverpool. Nu när Garcia har lämnat behövts det verkligen kantspelare och nu har man alltså köpt två sådana. Babel kan ju även spela i anfallet och ses som en stor talang av många. Personligen tycker jag värvningen av holländaren Babel känns väldigt spännande medan jag är lite kluven om Benayoun. En helt ok breddspelare för det priset men om vi ska kunna närma oss Chelsea/Man United så räcker det inte med den typen av värvningar.

Om inte Kewell gör en mirakel säsong där han plötsligt kan hålla sig hel mer än 5 matcher i rad så ser Liverpools vänsterkant fortfarande alltför svag om man har som målsättning att vinna ligan. Fast det är ju några veckor kvar på Silly Season så vi får se vad som händer och förhoppningsvis fortsätter Babel att utvecklas och blir den kreativa snabbe spelaren man har längtat efter på vänster eller högermittfältet.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja, det ser just ut för alla Pool anhängare. Torres ska bli kul och följa och även Babel. Jag blir lite avis måste jag säga.

Som Gunners supporter känns det tufft. Ett gäng toppspelare har flytt sin kos från mitt kära lag, Pires, Vieira, Campbell, Ashley Cole och nu Henry. Känns som vi blir mer och mer efter Che, ManU och Pool.

Men jag sviker dom aldrig.
Arsenal til I die...

Jack71 sa...

Ja Henry förstår jag känner enormt tungt men ge inte upp än Roffe för ni har ju väldigt många duktiga unga som fick mycket erfarenhet ifjol. Fast det här med Henry gör ju att det känns som ligavinst är svår för er liksom för oss eftersom Man U och Chelsea har bättre trupper helt enkelt.

liebig sa...

Detta är underbart... världens fräschaste spelare i världens bästa lag.. :)