Pappatankar

Nu är det ungefär två veckor kvar tills vi ska på ultraljudet och det ser jag verkligen fram emot. Då kanske man förstår lite mer vad som är på väg att hända dessutom. Där får vi ju också veta om det är en eller flera som är på väg *ler* Skönt nog så mår Tina lite bättre de senaste veckorna men ibland får hon förstås ont i bäckenet av sitt arbete mm. Ibland är hon ju också väldigt trött vilket inte är så konstigt! Det är nog tur att det är ni tjejer som får barn, för hur skulle vi killar klara av graviditeten?

Nu har jag börjat läsa lite i pappaböcker och sånt men det känns fortfarande lite overkligt och som att det är långt kvar. Fast vips så står man där i affären med en liten knodd som brås på pappa och skriker om han inte får godis :) Ibland tänker man ju lite att man är osäker på hur man kommer klara av vissa situationer men samtidigt så är det många knepigare människor än mig som har blivit pappor och klarat det bra! Dessutom kan jag inte tänka mig en bättre mamma än Tina vilket ju förstås känns tryggt.

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Åh vad du är underbar!!
Jag vet att du kommer att klara av papparollen galant. Nemas problemas!!!

Anonym sa...

Att sova och vakna med en leende liten krabat är det bästa som finns!

Anonym sa...

Klart du kommer fixa detta! Du är ju så lugn och sansad så de ska inte vara några problem :)

Anonym sa...

Haha, ja att ni flyttar hit skulle nog innebära närmast en ekonomisk kris för oss allihopa så ni får nog stanna där ni är!

Får säga som ja sa till Anki att jag får vara glad att jag hamnat i Valbo istället för ända borta i Gävle som Hjalle ville från början eftersom han har jobbet och alla kompisar där. Så om jag talar för hans del så skulle han inte rösta för Sandviken så vi får nog bli kvar här "mitt-emellan" :). Det var liksom en kompromiss från bådas håll att sätta bo i Valbo.

För övrigt håller jag med om att du kommer bli en toppenpappa!!