Helgen som gått

Magnus minne
En orsak till varför vi åkte hem redan i Fredags från Stockholm var att jag ville åka ut till Kungsgården och kika på fotbollscupen Magnus minne som Anders och grabbarna i fotbollslaget anordnat. Det blev en lyckad dag där vinsten på inträde, lotteri, cafeteria mm gick till Wilmas fond. Det var trevligt att träffa massa kompisar och även lite annat fotbollsfolk som jag inte sett på länge. Bra initiativ av Anders och grabbarna!

Dansk film
Förutom det blev det en väldigt lugn helg. Vi kikade lite på en dansk film på Lördagskvällen. Det var ett drama som heter "Jag älskar dig för evigt" och var en bra film där man får en påminnelse om hur fort det kan gå illa i livet och hur tacksam man ska vara för hur bra man har det. Därför ska jag inte klaga en massa på detta pissväder som varit på semestern, bara lite....

Söndag
Igår Söndag var en riktig degardag hemma där jag inte hade lust med någonting. Var alla fall iväg och spelade en tennis mot Wanke och jag måste säga att vi har haft väldigt flyt med vädret de gånger vi spelat i Storvik. Oftast regnar det precis överallt utom just på Storviks härliga grusbana.

Sista semesterveckan
Idag är det alltså sista semesterveckan vilket ju inte känns så upplyftande. Funderar faktiskt på att åka ner och jobba någon dag eftersom det ändå inte är något bra väder. Tina och jag kikar lite på nätet efter weekendresor eller har även pratat lite om att göra ytterliggare en Stockholmssväng men vi får se hur det blir. Ska alla fall försöka göra lite nytta i radhuset denna vecka och även se till att vara aktiv med tennis, jogging eller beachvolley varje dag. Kanske lite solning och bad på Strandbaden med våra flickvänner på Onsdag? Då kunde vi ju även få spela lite beachvolley äntligen!! Fundera på det Perra, Nisse, Anders, Persson med flera...

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

...och resultatet i grusmatchen blev..?

(är du en medgångsskrivare spm Persson numera...)

Anonym sa...

Bad och volleyboll låter bra det om min feber-attack har gått över då, inte undra på att man var sliten mellan fotbollsmatcherna. Ont i hela kroppen, 39 graders feber och bakfull var en ny erfarenhet på Sön morgon. Funderade på att ta mitt liv faktiskt....

Jack71 sa...

Bodare/
Resultatet i grusmatchen mellan mig och Wanke blev 6-4, 4-6, 6-0 till mig! Det var en jämn match där spelet var lite jämnare i sista än vad siffrorna talar för. Kan berätta nu Johan att du skulle få ruggigt svårt att slå mig!! Du och Wanke är lite lika i spelstil och med min Hammer-racket så är jag bättre på att avgöra ;) Jag kanske ska ordna den där tennisturneringen redan nu nån lördag i Augusti men kanske svårt för dig att komma loss vi får se hur vi gör.

Perra/
Ha ha och det är såna dagar man jublar över att man har tre barn också förstår jag ;) Din kropp kanske fick en reaktion eftersom du varit en krogråtta denna sommar :)

Vi får höras på tele om det kanske är läge för lite strandbadenbesök imorgon då.

Anonym sa...

Nja inte tror jag du tar mig så lätt Olsson.. Spelade oxå en grusmatch igår. Var svårt att koncentrera sig. På banan bredvid spelade Jonas Inde (känd som bland annat bajs-saneraren i Torsk på Tallin) mot världsmästaren i racketlon. Båda var djävulskt duktiga, men mest kul var det att höra Indes gnällröst.. (ni som kan Killinggänget förstår det roliga i det...) ;-)

Matchen? 7-5, 3-6, 3-3 sen fick vi avbryta.

Anonym sa...

Jaha idag fick man för första gången spöa olsson sen han dök upp med sin nya racket 6-4 3-6 6-3 , men som vanligt numera hade olsson inte ett misstag knappt så fort man gick på nät !! Dom satt som slickade intill linjerna varenda gång , mycket bra gjort matte , dom e du grym på nu !! matchserien e nu 8-6 till olsson, å jag har svårt att se att jag ska vinna den iår med hans nuvarande kalas-spel :) men jag ska göra ett försök iaf :D Never Give UP !! :D

Anonym sa...

Seger 6-4,6-4,6-1 i förmodligen den sista grusmatchen för året. Börjar jobba på måndag efter drygt ett års pappaledighet. Tänk en tanke på stackars mig på måndag då... ;-)

Jack71 sa...

Wanke/
Nä det ska gudarna veta att du aldrig ger upp "mannen som hinner upp alla omöjliga bollar med en snabbhet som inte skådats sen bortamötena med Björkberg 1992" Ja jag känner mig märkligt säker på passerslagen så det är lite synd att attackspelaren Nisse är skadad numera :) Fortsätter du serva bättre och bättre som igår så blir det svårt för mig framöver ;)

Bodare/
Vart ligger närmaste grusbana för dig då Johan? Jag och Tina kanske ska ner en helg till Sth senare i Augusti också så vem vet vi kanske får till en prestigematch då? Usch förstår att det känns tungt att börja jobba igen efter sån lång tjänstledighet.