Nytt racket

I Fredags köpte jag ett nytt tennisracket. Jag har ju sen tidigare ett bra Wilsonracket som är några år gammalt och det känns perfekt att ha två ifall strängarna ryker eller om man bara vill byta under en match.

Jag köpte ett Wilson Hammer 6 som tydligen är den racket Serena Williams spelar med vad nu det spelar för roll :) Enligt omdömen på nätet så är racketen bra för dem som slår med mycket toppspinn och vill ha ännu mera fart på bollen. Hmm låter inte alls som något för mig men efter att ha premiärspelat mot Wanke igår så får racketen toppbetyg av mig! Spelade min bästa tennis i år och äntligen funkade backhanden igen!

Efter att ha legat under med 5-2 i matcher har jag numera vänt till 6-5 när vi strax ska fortsätta vår matchserie. Det gäller att inte slappna av för ingen är värre att möta än en viss Wanke i underläge ;)

Till nästa sommar hoppas jag att några av alla mina kompisar som säger att de gärna börjar med tennis gör slag i saken och även att Nisse gör en storstilad comeback med ny häl! ;) Tänk på att det är en sport man förhoppningsvis kan spela tills man är 60-70 år så kom igen nu Roffe, Perra, Nana, Jonny, Ubbe, Persson och alla andra som jag vet tycker det är roligt.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Om ni tänker dra ner till sthlm igen så har jag födelsedags fest på Fredag som ni e hjärtligt välkommen på =)
Kan fixa alkoholfri bål åt din gravid fru ;)
tjao

Anonym sa...

Vi får nog lite sth-besök upp hit så det verkar inte bli något men tack ändå för inbjudan Marie och skönt att du verkar må bättre.