Premier League

Om Manchester City
Det händer ju en hel del borta i England just nu och här i Sverige snackas det förstås mest om Manchester City nu när Svennis är klar som tränare. Tillsammans med mannen som bara sitter hemma i Degerfors och spelar dragspel och väntar på att telefonen ska ringa ser det nu också ut som att Hasse Backe ansluter till ledarstaben. Spännande för oss svenskar och för Hasse Backe förstås som jag för övrigt gärna ser blir nästa förbundskapten. Precis som Bodare sa igår så tar ju Svennis en stor risk nu när det blir massa svenskar i ledningen för går det lite dåligt i början kommer helvetet braka loss i engelsk media angående "the swedes". Apropå svenskar så känns det ju ganska troligt att "Chippen" blir en av Svennis värvningar och med tanke på priset runt 30 mille så är det en bra värvning tycker jag.

Om Liverpool
Fernando Torres blev ju den stora värvningen och även om han inte presterat på topp alltid de två senaste åren och blev ganska dyr så blir jag mer och mer nöjd med den värvningen. Ska bli väldigt spännande att följa honom i Liverpool. Nu är tack och lov jakten på kreativa yttermittfältare igång och enligt engelsk media idag så är Liverpool nära att signa Ajax lovande yttermittfältare/forward Ryan Babel. Har inte sett honom så mycket men av det jag sett så verkar han väldigt spännande. Snabb, irrationell och har redan gjort fyra mål för Holländska landslaget så det kan bli bra om affären nu går igenom.

Förutom det hoppas jag på någon av Portugiserna Simao eller Quaresma för då skulle Liverpools mittfält börja se riktigt intressant ut. Man har ju även tidigare värvat Brasiliens U-20-kapten Lucas Leiva som är en spännande innermittfältare.

Om Premier League
Det kommer hur som helst bli en väldigt rolig säsong känns det som med lag som Man City, Tottenham och Newcastle som kanske kan utmana de fyra storlagen. Man United har ju värvat väldigt dyrt men också spännande och får en svårstoppad offensiv måste jag nog erkänna. Bara hoppas att Nani och Anderson floppar så att Liverpool kan utmana United och Chelsea om ligatiteln ordentligt!

PS: Har ännu inte fixat så länkar i vanliga texten öppnas i nya fönster men ett tips som vissa av mina "hackerkompisar" kanske inte vet är ju att ni högerklickar på länken och väljer öppna i nytt fönster/flik.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja om det va så ändå att man bara gick upp barnets födelsevikt.. :-)
Näe några kilon till blir det allt. Pust!!
Ja jag bär väl på en sportgalning i magen. Precis som sin far. ;-) Jag kommer få det jobbigt med alla svettiga träningskläder och sportevangemang som ska ses. Hihi!!!

Anonym sa...

håller tummarna för chippen jag.......
att inte roma ville betala 28 mille är ju sjukt tycker jag eftersom chippen var förste inhoppare kan man ju säga ...och vilka summor det brukar röra sig om

Anonym sa...

Ja Persson, jag fattar inte vad Roma tänker med??

Vi verkar ha tur med vädret Connors... Hoppas hoppas ..

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236