Hos barnmorskan

För några veckor sen besökte jag och Tina barnmorskan för första gången och det kändes lite märkligt att sitta där och diskutera de saker som vi diskuterade :) Som kille förstår man nog inte riktigt förrän senare att man verkligen ska bli pappa. Som jag skrev tidigare är det fortfarande ganska tidigt så jag kommer att skriva mer om detta längre fram.

Hur som helst så hörde jag en ganska rolig dialog där hos barnmorskan som kanske hade platsat på den populära sajten tjuvlyssnat.se.

Ett invandrarpar kom in i lokalen och tjejen med barnet som bara var några dagar gammalt gick in i ett eget rum till en barnmorska medans killen gick in och hejade på en annan kvinna som arbetade där och som förmodligen haft mycket kontakt med paret under graviditeten. De hejade glatt på varandra och kvinnan sa till killen

- Hej Ali och stort grattis!! Vad blev det för något då???
- Jo tack tack så mycket sa Ali på knagglig svenska, det har gått bra det blev ett barn!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Alexander sa...

haha, heja heja Ali Olsson!!! :-)

Anonym sa...

HAHAHAHA! Skulle kissat på mig av skratt om jag hört det där!!