Varm helg

Ja det har verkligen varit en varm härlig helg och jag tycker nästan lite synd om broder som varit utomlands på solsemester en vecka och kommer hem idag.

Fredagen
Efter jobbet så åkte jag till Jysk för att byta de spruckna utemöblerna. Sen gick nästan hela Fredagskvällen åt till att olja in möblerna.

Lördagen
Sov länge för en gångs skull och klev upp ca kvart över sju :) På förmiddagen åkte jag och Tina runt och shoppade lite på Bernö, Rusta och Jysk innan vi skyndade oss hem för att få njuta av lite sol på eftermiddagen. Vi köpte bland annat två boxar som man har dynor i till våra altaner bland annat. Det blir dyrt det här med att flytta till radhus märker vi :)

Fick lite oväntat besök sen när Nordahl min gamle klass och numera lagkompis i innebandyn dök upp och hälsade på. Vi satt och surrade rätt länge innan Magnus drog iväg på sin EU-moppe.

Strax efter det dök sedan numera riksbekante Högen upp med en jättestor Schäfer som höll på att få Tina ramla ur solstolen när han kom flåsande runt hörnet. (Vovven alltså) Högen och jag tog en kall öl i solen och surrade förstås lite om "skandalen" och massa annat. Schäfern som höll på och få värmeslag fick ibland tokryck och försökte attackera vår altan??? Fast sen kom vi på att han bara ville äta upp igelkotten som tydligen bestämt sig för att bo just under vår altan. Som tur var för båda djuren är det omöjligt för en Schäfer att krypa in under vårt altangolv :)

Trevligt att få lite besök tycker både jag och Tina så att ni vet ;) Efter ytterliggare lite oljning av utemöbler så tog vi en lugn lördagskväll med skräpmat, godis och film.

Söndagen
Vid tolvtiden åkte vi till Kungsgården då Tinas mamma skulle bjuda på mat. Det var dessutom lite släktträff eftersom Tinas mormor och morfar från Danmark var på besök liksom lillebror Tim, syster Linda och Jerker. De som känner mig vet att släktträffar inte brukar finnas med på min önskelista över saker jag helst vill göra men det gick jättebra och kändes inget jobbigt alls. Tinas mormor och morfar var trevliga och skulle fira guldbröllop i december som vi blev bjudna till. Fast just den månaden kan bli lite svår för oss att åka på långresa av förklarliga skäl. Efter några timmar i Kungsgården åkte vi hemåt och då kom Tinas pappa och lillasyster Nathalie förbi och ville kolla in hur vi bodde.

En skön helg då vi alla fall har fått lite mer klart på våra altaner så nu hoppas jag på ett nytt högtryck nästa helg!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja du verkade inte vara obekväm i situationen iallafall! :)