Nya Sandviken

Jag trivs bra i Sandviken men om jag fick önska några saker så skulle jag vilja förändra följande.....

Stadsparken
När man har en sån fin park i staden känns det lite trist att den mest utnyttjas av A-lagare och hundägare. Tänk om det kunde vara så att det fanns en minigolfbana där bredvid ett café/uteservering. Folk som inte tog sig till stränderna gick istället till stadsparken för att umgås, sola, läsa en bok mm. Man kunde även ha en boulebana vilket många äldre skulle uppskatta, en beachvolleyplan vilket jag skulle uppskatta :) och mycket annat. Ja stadsparken skulle hur som helst kunna utnyttjas bättre!

Centrum
Tyvärr är ju Sandvikens centrum väldigt dött och främsta orsaken är väl att de flesta föredrar att åka till Valbo och kanske tar de ut för höga hyror för affärslokalerna i stan vad vet jag? I Gallerian vore det trevligt med någon affär som lockar lite folk typ H&M.

Uteserveringar/Pubar/Krogar
Förutom bristen på bra butiker önskar jag att man skapade en ny fin uteservering där domusfiket är och som inte bara lockar de i 75-års åldern. Vill man gå ut och ta en öl och käka lite en sommarkväll finns ju Mulligans, Klaras, Lill-puben eller Högbo Qvarn till exempel men även där saknar jag en riktigt bra uteservering där folk kunde samlas. Torget eller domusfiket vore ju två tänkbara platser för något sånt. Krogmässigt önskar man förstås att "gamla" Princess fanns igen med uteträdgården mm. så att både vi +30 och de yngre hade ett ställe att gå till. Visst är Living Room mysigt på många sätt men det är ju så litet och har brist på dansgolv enligt mig.

Emma
Ifjol var vi på jobbet ute med båten Emma på Storsjön. Borde det inte fungera att ha en lite finare bättre båt och anordna liknande guideturer med mera runt vackra Storsjön? Det skulle ju också kunna vara en möjlighet för folk att ta sig till Hedåsen, Sörtutt och Strandbaden med båt istället för bil, cykel och buss.

Några av de här sakerna borde inte vara omöjliga att få till men tyvärr är väl risken stor att det inte blir så. Hur som helst trivs jag ändå bra här i S-viken och det finns förstås mycket bra med stan också som Högbo, Storsjön, nya arenan mm.

9 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jag håller helt å hållet med dina idéer, du borde skicka in dem till nån stadsutvecklare/planerare eller nåt sånt!

Sandviken har så mycket mer potential som inte utnyttjas.

Anonym sa...

Vilka idéer! Toppenbra ju! Synd att inte kommunen samtycker bara och budgeten spricker :(

Anonym sa...

Ja det där var inte så dumma förslag inte, skulle vart härligt om det var så redan nu. :-)

Anonym sa...

Matte for mayor!!!

Jack71 sa...

Kul att ni gillade mina ideér tjejer men jag tror inte gråsossarna som styrt S-viken i 100 år gör det. Har hört av mina chefer att liknande förslag om stadsparken har fått svalt mottagande hos politikerna tidigare.

Pumba//
Jag kanske är lite lik borgmästaren i Spin City men vem i gänget blir i så fall Paul eller Flaherty? Stuart vet jag men vill inte hänga ut folk här :)

Anonym sa...

Paul=Henke Larsson, Flaherty=Bodare ;) och ja, Stuart blir väl solklart undertecknad...

Jack71 sa...

Stuart kan även mycket väl vara en viss tremänning :)

Anonym sa...

peter osmund då antar jag eller kanske olof stenberg...........

Anonym sa...

eller Joel ;)