Six Feet Under

När Tina och jag var i Thailand köpte vi alla fem säsonger av tv-serien Six Feet Under på DVD. Visserligen med engelsk text men ett bra sätt att träna på lite engelska tycker vi.

Den amerikanska dramaserien kretsar kring en begravningsfirma som drivs av familjen Fisher. Det är väl ingen upplyftande serie som får en att bli glad direkt men välgjord och med bra skådisar precis som de flesta andra serier som inleds med HBO-bruset. Ni som gillar Band of Brothers, Entourage, Oz, The Sopranos och massa andra underbara tv-serier vet vad jag menar.

Serien började lite segt tycker jag men nu är vi inne på säsong två och den är bättre. För de som har sett fler säsonger av tv-serien kan jag tipsa om att Canal + kommer ha en heldag med hela säsong 5 den 14 Juli.

Bäst just nu annars på tv-seriefronten är:

1. The Sopranos (har sett till avsnitt 18, säsong 6)
2. Greys Anatomi (har sett till avsnitt 24, säsong 3)
3. Lost (har sett till avsnitt 20, säsong 3)

Kommentera gärna vilka serier ni gillar bäst just nu men inga spoilers tack ;)

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja det var riktigt roligt att hålla på å trixa lite med koder å göra lite finare =). Men jag önskar att jag kunde mycket mer för jag tycker sånt här med design och layout är hur kul som helst!

Anonym sa...

Om vi ska snacka serier så är Hjalle å jag helt fast på "My name is Earl"!

Anonym sa...

Jag ser följande serier:

Sopranos: grym cool serie.
Entourage: Avis på deras livstil...
Lost: Spårat ur, men ser ändå
Heroes: Sånt här gillar jag...
24: Så oerhört bra och spännande


Serier jag aldrig tröttnar på:

Friends
Seinfeld
Spin City
The Simpsons
Cheers
Will & Grace
That 70's show
Dharma & Greg

Glömmer säkert några men ett urval iaf. Enjoy.

Anonym sa...

Härligt olsson jag har sett dom 2 första säsongerna av six feet å letat som en idiot men hittar inte ettprogram från säsong 3-5 så det kommer ett bud på DVD:n snart ;)

Jack71 sa...

Anna/
Ja det var just därför jag startade en blogg egentligen för att jag ville testa lite att ändra koder mm. Blir det en regnig semester så ska jag ändra en massa i layouten har jag tänkt.

Roffe/
Vi har rätt liknande smak som du vet även om jag ledsnade på Heroes och inte tittar på lika många amerikanska komedier som dig :)

Wanke/
Tyvärr verkar det som om den piratkopierade säsong 2-dvd:n inte vill fungera så bra. Hoppas att S03-S05 är bättre och då kan du självklart låna dem. Betalningen är att jag får spela tennis mot dig på semestern så jag får ta revanch för alla förluster ;)

Två serier som jag borde köpt alla säsonger av i Thailand är Nip Tuck och OZ. Just Nip Tuck skulle t ex Persson gilla är jag säker på :)