Midsommar

Nu är det ju midsommarhelg igen vilket oftast brukar vara en trevlig helg. Dock brukar vädret ALLTID vara ostabilt vilket jag har fått känna på många gånger och speciellt när Nisse och jag haft tillgång till båt. Förr firade vi ju alltid midsommar hos Roffe i Storvik men nu de senaste åren har det blivit lite blandat men oftast hamnar vi i Årsunda på Strandbaden.

Midsommarafton
Jag, Tina, Roffe, Khing och Ubbe ska alla fall ta oss ut till Nisse och Susanne i Årsunda eftersom de har fest där. Sen kanske vi även kikar ner till Strandbaden och kollar läget. Broder och Anna ska väl vara ute med nya båten så vi kanske hinner med en tur på den också vi får se. Det blir väl grillning och lite party hos Nisse och Susanne o sen får vi se hur sent det blir eftersom Tina ska upp och jobba tidigt på midsommardagen.

Midsommardagen
Ända sen jag var 15-16 år har jag nästan varit till Gästrike Hammarby varje år på den här kvällen och det brukar vara en av sommarens stora höjdpunkter. De senaste 10 åren brukar vi samlas ett stort grabbgäng och ha lite tävlingar i luftgevär, pilkastning, bollning, mjuktennis med mera innan vi sen har förfest och åker till Hammarby. I Hammarby är det ju dansbana och öltält som ligger jättefint ute på en udde vid vattnet och man gör inte mycket annat än att strosa runt och prata med folk från min hembygd som man sällan träffar annars.

Många gånger de senaste åren har Wanke stått för förfesten/tävlingarna och så även imorgon vilket vi alla uppskattar!!! Vi får se vad det blir för tävlingar men det ska bli superroligt att parta lite med Persson, Nisse, Roffe, Åsberg, Wanke, Ubbe med flera och sen får vi se om det blir Hammarby eller ej på kvällen. Det hänger på vädret och hur de andra gör helt enkelt.

Glad midsommar hur som helst!!! Nästa år lovar jag att det blir en lugnare midsommar för mig eftersom vi då räknar med att ha en liten krabat här hemma :)

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

nana sa...

Inget öltält i g-h i år.

Anonym sa...

Får man höra Persson sjunga Lasse Berghagen även denna midsommardag?

Anonym sa...

Ta med regnställ olsson å mycket hårgele om det blir blåst, för hammarby missar vi inte ;)
Välkommen GRABBAR !

Anonym sa...

god morgon! väderrapporterna ser ju inte bra ut måste jag säga.......
och kommer roffe nu när henry bestämt sig föör barca. Måste vara en sorgens dag för arsenal-fans

Anonym sa...

Nä det är ju fantastiskt att det lyckas bli 11-13 grader o halvostadigt ännu ett år. Flytta midsommar till nån annan helg nån som bestämmer!!! :)

Ja tungt för Arsenal att tappa Henry om det stämmer. Liverpool däremot verkar göra allt för att köpa en sopig israel av west ham *suck* Så var det med storsatsningen

Anonym sa...

Trötta grabbar idag...? Inga kommentarer här inne..