Nationaldagen

Helt underbart att få vara ledig halva Tisdagen och hela Onsdagen när det varit sånt här väder.

Tennis
Har hunnit med att göra årsdebut i tennisen äntligen! Spelade mot Nisse i Tisdags kväll och tyvärr var det en dålig premiär där jag fick stryk med 2-0 i set efter att ha slagit 30 dubbelfel eller nåt :) På Onsdag morgon vid halv nio åkte jag till Storvik och spelade mot Wanke och då gick det lite bättre men slutade som vanligt mellan oss oavgjort. 3-6, 6-2 blev siffrorna och sen orkade inte min slitna kropp något mer.

Utejobb
Vi har grejat en del i vår lilla trädgård de här dagarna och oljat in altanen på framsidan, skruvat ihop utemöbler, rensat lite ogräs mm. Tyvärr så visade det sig att 4 av 6 stolar av våra nyköpta utemöbler var trasiga så det var bara att konka tillbaka med dem till bilen och så får jag åka in på Jysk idag då. Måtte dom ha stolar hemma nu då men jag tvivlar på det.

Grillning
Efter en lång dag med mycket fixande så dök Nisse och Susanne upp på kvällen och så blev det lite grillat. Fläskfilé med potatiskroketter och bea/grönpepparsås och som efterätt fixade Tina rabarberpaj direkt från landet :) Susanne och jag delade på en flaska Gato Negro vi och sen var det dags för Sverige-Island.

Sverige-Island
Jag var lite avundsjuk på Perra och Persson m.fl. som var nere på landskampen när det var sånt här väder men tv:n fick duga den här gången. Jag måste säga att Sverige verkligen varit supereffektiva i avslutningarna de här två landskamperna. För jag håller inte med oraklet Hysén om att Sverige är så fantastiskt bra offensivt. Både Nisse och jag tyckte Sverige spelade rätt dåligt i första halvlek men svårt att klaga när de gör 3-0! Skönt med en enkel seger hur som helst och nu ser det ju väldigt bra inför höstens kvalmatcher.

Se det komiska 5-0 målet här!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Lät ju inte helt fel med sån ledighet mitt i veckan ju! Får man lite gjort o hinner njuta av värmen istället för att sitta inne :)

5-0 målet missade jag, slocknade nånstans där.. ha ha!