Rolig lördag

Imorgon (lördag) ska vi ha lite avslutningsfest med innebandygänget som spelar på Onsdagarna. Vi kommer träffas halv 3 och spela lite innebandy först och sen blir det Mulligans vid 18-tiden innan vi går hem till Micke Siesing för att se Sverige-Danmark och parta lite. Sen får vi se om jag hänger med grabbarna ut på HB eller avviker hemåt. En ganska omvänd sits blir det nu när Wanke försöker övertala mig att följa med ut till Gävle jämfört med de föregående 10 åren :) Ska hur som helst bli roligt att umgås och parta lite med Wanke, Fagge, Jompa, Jens och de andra.

När det gäller landskampen så känns det väldigt nervöst. Sverige har alla fall för numera flera heta forwards att välja mellan och med tanke på Zlatans ljumskar gissar jag att det blir Allbäck/Elmander från start. Typiskt nog så är Anders Svensson lite småskadad nu när Kim oxå är borta. Så istället för den sedvanliga debatten kanske ingen av dem kan spela istället då!

Kul att se Zlatan vara på bra humör på presskonferensen och jag förstår inte varför det kan vara så svårt för fotbollsspelarna att klara av media på ett bättre sätt än vad de gjort tidigare?

Mitt tips får bli 1-0 till Sverige och mål av Fredrik Ljungberg! Vad tror ni andra om matchen då?

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Gessle är inte lika spännande som Robbie, men kan funka i vår kommun;)

Angående AndersS inför morgondagens match tror jag inte att det är någon fara. Han spelar! Jag snackade med Lagerbäck igår. De mörkar för Dansken bara;)

Jack71 sa...

Ja det låter ju bra det nu när Svensson verkar vara i form dessutom!

Ja inte blir det samma känsla på Gessle i Högbo som Robbie på Ullevi direkt :( Fast som du säger ett roligt evenemang här i trakten alla fall. Blir det lika rolig efterfest oxå tror du som på Avenyn? ;)

Anonym sa...

Du tippar faktiskt precis som jag tänkte. Ljungan kontrar in 1-0 på pass från Svensson och sen håller vi tätt. Tråkigt att jag inte var först med det bara, men kan ju inte ändra för det...

Anonym sa...

Haha shit vilken kväll det blev. Jag brukar ha svårt för "spegeltjejer" som skiter hallon. Men då var det roligt:)

Anonym sa...

""spegeltjejer" som skiter hallon."

Törs någon förklara..?

/Nyfiken

Anonym sa...

Tror Ubbe menar typ Stureplansbrudar :)