Sportsurr

Tittade på Kalmar-Helsingborg igår och jag måste säga att Kalmar imponerade stort på mig. Nu tappar de ju duktige Ari men om Nanne kan hitta någon ny brasse så tror jag säkert Kalmar kan utmana Elfsborg eller Malmö om segern i Allsvenskan
***
Mats Sundin kör vidare i Toronto och att han skulle avsluta karriären i Djurgården har jag aldrig nånsin trott på för det känns inte riktigt som om "Sudden" är den typen som vill komma hem och harva i Elitserien. På sätt och vis synd att han väljer att fortsätta i just Toronto för nu blir det ingen Stanley Cup-seger för honom.
***
Jag läser ju ofta Ekwalls blogg och det gör även kvällstidningarnas journalister som inte är sena att få till någon attack-chock när Ekwall kanske nämner någon kollega eller idrottsman med lite mindre positiva ordalag. Nu senast klagade han lite i bloggen på Mats Strandbergs radioreferat och genast fick Sportbladet skriva en Attack-artikel! Fast att dagens mediavärld är pinsam är ju inget nytt och det såg vi ju även bevis på när det gäller Henke Lundqvist-skandalen som Högen var inblandad i :)

Emil Karlsson hette journalisten som skrev om Mats Strandberg-attacken och i dagens "Sportblad" har han grävt fram följande artikel! Pulitzerpriset nästa!
***
Silly Season är igång i Premier League och varje dag surfar jag in på Liverpoolsidor för att läsa de senaste rykterna. Jag hoppas verkligen Liverpool värvar minst två spelare som går rätt in i startelvan den här sommaren. Nog med breddvärvningar och om jag får önska så ser jag helst en ny vänstermittfältare typ Simao, Benfica eller Malouda, Lyon som det ryktas mycket om. Sen skulle Liverpool behöva värva en riktig stjärnforward. Önskemål som forward är någon som Villa, Tevez, Etoo eller Klose men jag får återkomma lite längre fram om Liverpool när det börjar hända grejor.
***
Sen får man väl lite i efterhand gratulera Anaheim till Stanley Cup segern även om det känns lite surt att de fick sån hjälp av domaren i semifinal 5 mot Detroit. Fast i finalspelet var de klart bättre än Ottawa så tyvärr fick inte Alfredsson bli den förste europeiska spelaren att lyfta segerbuckland. Var det Wanke som tippade Anaheim så får vi gratulera honom till tipset också förstås! ;)

9 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jo jag trodde ju antingen anaheim eller s jose :) så det var ju egentligen en halvgaredering ;), men skönt å spöa persson i tips som vanligt :D ;)

Anonym sa...

ja det är ju svårt att säga emot
men i vetgirig-ligan ska jag spöa dig... my friend!

Anonym sa...

Välkommen till vetligan Wanke! Där kommer du att förnedras och hånas inför öppen ridå. Kul!

Som alla stora ligor tar vi sommaruppehåll nu till mitten av augusti sen sparkar vi igång igen.

/TheBoss

Jack71 sa...

Grattis till ligasegern Bodare!! I förskott måste jag säga det eftersom Bullen förstås ännu en gång lämnar W.O vilket gör att jag inte ens får chansen *snyft*

I Augusti då djävlar! Frågan är bara om Wanke kan hålla fingrarna borta från Googling när han gör ligadebut. En opålitlig rackare den där pojken ;)

Anonym sa...

Wanke ska vara jäkligt snabb på att googla då om det inte ska synas på tiden. Alla tider över 2:00 minuter är satta under lupp av den oberoende granskningsnämnden.

Detta gäller dock inte Jonny som fortfarande efter 36 år icke kan läsa/skriva engelska namn... ;-) Även Pelle har dispans på tiden då han sitter vid den isländska datorn... hahaha.

Jag räknar definitivt med en seger i sista omgången. Hade 9/10 så Bullen hade fått det svårt hur som helst..

Under sommaruppehållet kommer det in ungefär ett nytt sportämne/dag vilket gör att vi har många nya kluriga frågor att se fram emot.

Wanke- vad kan du egentligen om judo, hästhopp, konståkning och skärmflygning...

Anonym sa...

Hahaha , grabbar jag dömer ut mig själv direkt :) för frågesport e inte min grej alls, vet mycket men kommer inte ihåg datum å år så bra , för många red bull i huvet för det tror jag ;) , så ingen behöver vara rädd för sista platsen , för den bokar jag ;) finns det nå odds på det! :D, när kör ni igång så man vet när man ska in å anmäla sig ? kan höra med herr Gnzo om det kanske :D fråga han inte bara hur det går i tennisen just nu ;)

Anonym sa...

...förresten, hur går tennisen Olsson?

Anonym sa...

Hmm tennisen har icke börjat bra men har bara spelat tre kortare matcher än så länge och snart är min backhand igång och då djävlar!! :)

Anonym sa...

Ja välkommen in vetligan Wanker..
Tennis säsongen fær min del tog slut innan den ens hann börja. Fick en bristnig i baksidan av låret för nån vecka sen, tyckte det känndes hyfsat i veckan så jag var me på fotbollsträ i ons för att jogga lite på sidan... men men så dök ju en boll upp i bilden o då blir man ju som barn i godisaffären.. och nu haltar man omkring med en ännu värre bristning än tidigare... blir inte många löpsteg de närmaste veckorna :(