Bloggtankar

Har funderat en tid på om jag ska lägga av med bloggandet. Även om jag verkligen gillar att skriva så finns det ju annat att lägga ned tiden på.

En tanke jag haft med bloggen är ju att vi kompisar skulle kunna diskutera sport, tv/film och lite annat samt att vi Lillsvedare skulle kunna hålla kontakten bättre genom bloggen. Tyvärr är de flesta av mina kompisar personer som ogillar att skriva via Internet vare sig det handlar om att kommentera i bloggar eller chatta via msn mm.

Nu skriver jag inte blogg för att få massa kommentarer men alla som skriver vare sig det gäller resedagbok, blogg eller annat gillar att få respons så är det bara :)

Just nu funderar herr beslutsångest mellan dessa tre alternativ:

* Lägga ned bloggen helt och få utlopp för min eventuella skrivlust via forum.

* Prova någon annan bloggtjänst. Då skulle jag kanske vara mer lite mer anonym och inte delge mina vänner adressen som jag gjort nu. Fördelen med detta är väl att man kan skriva om vad som helst och kanske även få lite mer respons beroende på vilken tjänst man använder.

* Fortsätta skriva på denna blogg när jag känner för det.

Vi får se hur det blir och kanske har jag så fullt upp med ett skrikande busfrö framme i december så att jag aldrig mer hinner skriva ett ord på nätet hur gärna jag än vill :)

18 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Fortsätt blogga här när du känner för det! :)

Anonym sa...

klart du ska blogga olsson, passa på medans du har tid om ett halvår hinner du iaf inte ;)

Anonym sa...

Gillar din blogg skarpt Gonz! Hoppas du fortsätter om än bara då och då. Kan förstå att de kan vara lockande med en lite mer anonym blogg åxå där man kan skriva lite allt möjligt utan att det blir för privat...
Men när man själv känner att man knappt har tid o ork att lägga in kommentarer så förstår jag dig i din tvekan, kan ju bli svårare för dig att få tid framför datorn inom en snar framtid ;)
Keep on blogging!

Anonym sa...

Klart du ska blogga vidare! Behöver ju inte vara ett måste att blogga varje dag, utan skriv när du har tid, lust och ork! Här eller nån annanstans :)

Brukar också få dom tankarna att lägga ner, men man hamnar lätt back on track igen *s*

Anonym sa...

Klart som tusan att du ska fortsätta. Man kikar ju in här varje dag och kollar läget. Som dom andra säger så behöver du inte uppdatera varje dag...take it easy my friend :)

När man har en blogg så vill man väl få nån slags feedback på det man skriver om, men som du säger så finns det många som nöjer sig med att bara läsa. Jag är en utav dom...jag ger bara feedback när jag känner för det, och en del skriver inget alls. Jag tror inte du kan tvinga någon att lämna en kommentar..utan det är något man känner för stunden..som nu för mig.

Däremot tycker jag att dom närmaste man känner som har tillgång till dator och internet kan använda sig av MSN. Det anser jag är ett bra och enkelt sätt och få tag på sina vänner.

Att bara kunna fråga sin polare om t.ex "Ska du med på en fika, Ska vi äta en lunch ihop eller Blir det fotboll hos dig ikväll.

Nåja..jag tror dom flesta förstår vad jag menar. Flera av våra vänner behöver bara komma ihåg att starta upp MSN och vara online. Enklare än så blir det inte ;)

Over and out.

Anonym sa...

När vår vän "Stomatol" skaffar MSN och vågar logga in på Vetgirig med kod, ja då blommar inte bara asfalten utan du kan också med ett gott samvete lägga ned denna blogg.

Fram till dess; KEEP ON BLOGGING!!
(du har ju fler träffar än Alex Schurman snart...)

Jack71 sa...

Roligt att läsa era kommentarer och förstås kul att höra att ni som kommenterat vill fortsätta läsa bloggen. Ibland tänker man ju förstås att vem fan bryr sig vad jag gillar för tv-serie eller vad jag och Tina gör på helgerna :)

Jag kan ju köpa att folk inte orkar eller vill kommentera men visst skulle det vara roligare att skriva sportkrönikor eller skriva om ämnen man vill diskutera om man visste att fler "orkade" kommentera så är det ju. Det är lite det som lockar med att starta en anonym blogg via andra tjänster där man hittas lätt via bloggportaler mm.

Så om jag fortsätter så ska ni ju självklart enbart kommentera om ni känner för det men jag kan även tycka att skriver jag om en film eller nåt som ni har sett så är det ju inte mycket begärt att ni delger vad ni tyckte så blir det roligare för oss alla helt enkelt!

Hur som helst så får vi se. En fördel med att sluta blogga vore kanske att vissa kompisar som helt slutat ringa kanske hör av sig när de inte längre får uppdaterat vad som händer i mitt liv varje vecka via bloggen.

Dyker det inte upp ett inlägg inom 5-6 dagar så är jag borta o annars kör vi på som vanligt då.

För övrigt kan jag väl berätta att det idag förmodligen blir klart att jag måste leta nytt jobb vilket både känns jobbigt och lite nervöst men samtidigt oundvikligt. Kommer säkerligen bli erbjuden annan tjänst inom kommunen men då gäller det ju att det är något man vill arbeta med också vilket jag tvivlar lite på. Vi får se hur det blir.

Ha det!!!

Jack71 sa...

För övrigt skulle jag gå en kurs i att lära mig vara mer kortfattad som ni märker :)

Anonym sa...

Haha du är go du Mattias! :D

Jag försöker kommentera så gott det går här, jag är ju inte så förtjust i sport dock så dom inläggen hoppar jag ju faktiskt över att läsa.

Du skriver bra och väldigt intressant, man får tips om nya serier som kommit (och här hänger jag knappt med heller, blir så förvirrad av allt nytt som kommer) och vad ni tycker om filmer som även jag o J sett/kommer att se.

Hoppas det ordnar sig för dig på jobbfronten iallafall!!
Och låt bli godiset nudå, heja heja!

Anonym sa...

Om du forsätter blogga Matte, lovar jag på heder och samvete att skriva betydligt mer än tidigare, i alla fall mer än Nisse.....;)

Anonym sa...

fortsätt blogga när du har tid och känner för det. jag brukar inte kika in här varje dag eftersom jag dagligen har fullt upp med att igenom alla nya bilder på free6.com och hänga på lunarstorm. men när jag får lite tid över så kikar jag in här och läser.

för övrigt: nån som vet vart man ska söka hjälp för psykiskt lidande p.g.a att man håller på tottenham?

Jack71 sa...

Linda/
Ja det blir ju en hel del sport men då är det bara att scrolla förbi :) 5 dagar utan godis nu *världsrekord* :)

Perra/
Ha ha ja det är ju ett löfte du borde kunna hålla och redan har infriat med denna kommentaren ;) Fast Nisse och Jonny räknar jag som hopplösa fall och de klarar sig undan kritik så länge de fortsätter höra av sig via tele nån gång ibland :)

Högen/
Ja jag kanske får lägga in lite Free6-material här för att få in dig och vissa andra av mina vänner lite oftare till bloggen ;) Själv har jag ingen aning om vad det är för sida men du får väl visa nån gång :) Din enda räddning är att göra som när man var liten. byt lag!!! O förresten räknar jag med dig på Facebook inom 3 dygn Högen! Du kan t ex bli kompis med Henke L där med mera...

Anonym sa...

Åhh vad jag längtar tills på tisdag!!! Du ska vi minsann ut och glida.. ;-)

Anonym sa...

Då ska det vara och inte du...

Anonym sa...

Det verkar som du får hota med att lägga ner flera gånger...för så här många svar har du inte haft på länge :)

Jack71 sa...

Tina/
Japp då blir det till att prova turbon :)

Roffe/
Ja jag får köra ett avslut en gång i månaden :) Bevisligen vet ju folk hur man skriver kommentarer alla fall så det är inte det som är problemet *ler*

Anonym sa...

I love u man!!!

Anonym sa...

Fortfarande inget godis hoppas jag? :P