Rusthelg

I helgen har vi börjat rusta det tilltänkta barnrummet. Vi har målat taket två gånger vilket var den enklaste delen. Nu ska vi snart börja med väggarna och sen kommer min kompis Jesse som har golvläggarfirma förmodligen få lägga golvet åt oss.

I Lördags kom Perra och Karin förbi en sväng med deras Joel som är 9 månader gammal. Perra och jag kikade på Liverpool medan tjejerna Facebookade lite. Lite svårt att koncentrera sig på fotbollen eftersom Joel inte tyckte det var lika roligt att sitta still som vi. Tydligen älskar barn att dra i sladdar och grejor också fick jag lära mig :)

Vi har även hunnit med att köpa en bil i Torsdags har jag glömt skriva men kanske återkommer med nåt foto och våra intryck när vi kört lite.

Förutom det besöket så var vi bara hemma hela helgen och donade. Plockade in alla utemöbler och rensade lite i förråden också. Inget sportande för mig i helgen eftersom jag sträckte baksidan av låret i Onsdags och behöver vila ytterliggare ett tag *suck* Så typiskt nu när jag körde igång mina "nyttiga" sockerfria veckor och jag får väl erkänna här för Linda att jag hade en kris i Lördags och syndade *skamsen* :)

Nu är det Måndag och jag är ledig från jobbet på förmiddagen. Vi har precis varit hos barnmorskan och lyssnat på hjärtljud mm. Allt verkade jättebra vilket förstås är skönt att höra! Bara några månader kvar nu....

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Bra att du erkänner iallafall, nu är det väl nya tag hoppas jag? :D

Va mycket nyttigt ni hunnit fått gjort!!

Jack71 sa...

Ja man är ju en sån där person som vill unna sig belöning när man slitit hårt och då blev det smågodis för 10 kr och kinamat mm :)

Anonym sa...

"Vi har köpt EN BIL"...

Utan vidare information om märke, sedan/kombi, hästkrafter etc låter det där som en kommentar från en sann mekare...

Fattas bara att du hade skrivit ..en blå bil...

;-)

Jack71 sa...

ha ha,, japp den har fyra hjul och är svart ... Tänkte vänta tills imorrn när vi hämtat den innan jag berättade mer om den...