Elitserien 2006-2007

Då har Elitserien i ishockey äntligen startat och i år känns det väldigt svårt att tippa tycker jag. För mig känns det som om 5-6 lag kan ta guld och framförallt tycker jag flera av topplagen har stora frågetecken på målvaktssidan.

Här är mina tips inför Elitserien 2007-2008:

Serieseger: HV 71
SM-Guld: Frölunda
Ner till kvalserien: Mora och Skellefteå
Poängligan: 1. J Davidsson, 2. T Mårtensson, 3. M Weinhandl
Skytteligan: P Brendl, Brynäs
Viktigaste spelare för ett lag: F Bremberg, Djurgården
Brynäs placering: 5:a i grundserien och sen ut i kvarten
Bra nyförvärv: A Holmqvist, Frölunda och R Wallin, Färjestad

Om Brynäs så måste man ju säga att laget har en enorm bredd men frågan är ju om spetskompetensen räcker till. Kan någon av kedjorna med Dackell - Hansen - Brendl eller Widing - Hauthonen - Månsson kliva fram och producera så ser det ju lovande ut. Andra frågetecken är ju förstås målvaktssidan och hur Boorken ska få spelarna att acceptera mycket bänktid om han fortsätter spela med tre femmor. Jag tror Brynäs kommer göra en bra säsong men har ändå lite svårt att förstå att folk ser laget som en guldkandidat med tanke på hur lag som Modo, Hv71, Frölunda med flera ser ut på papperet.

Vad tror ni andra om Elitserien i år?

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Intressant bänkning i första matchen: Lind, Molin och Danielsson.. Måste vara för att visa de andra att vem som helst kan sitta en match så ge järnet nu grabbar..

SM-Guld: Modo
Ner till kvalserien: Luleå o Mora
Poängligan: 1.J.Jönsson 2. A.Salomonsson 3. J.Davidsson
MVP: P.Svartvadet
Skytteligan: P.Hörnqvist
Brynäs: Sjua i grundserien, ut i kvarten.

1.Färjestad
2.HV71
3.Modo
4.Linköping
5.Timrå
6.Frölunda
7.Brynäs
8.Djurgården
-------------
9.Södertälje
10.Skellefteå
-------------
11.Luleå
12.Mora

Spara detta facit..

Jack71 sa...

Ja jag hade också Modo som guldvinnare först med tanke på målvakt och deras backbesättning. Sen hade jag HV 71 innan jag slutligen av någon anledning skrev Frölunda :)

Skönt med seger för Brynäs igår och härligt att ligga o lyssna på sportradion samtidigt som man fick se Torres leka på tv:n

Anonym sa...

Klotis är du sjuk? J. Jönsson vinnare av poängligan - inte en chans! Tror han t o m får svårt att klara av Lars Erik Spets =)

Anonym sa...

Är det Jonny som är anonym? Underbart att se att du lever i så fall...

Anonym sa...

Ojojoj........ var på plats och såg förnedringen av Linköping ikväll!
SM-GULD är förtidigt att ropa redan nu men jag gör det =)
SM-GULD SM-GULD SM-GUUULD ...........