Sportsurr

I helgen var det Davis Cup semi mot USA i Göteborg och tyvärr är inte tennisen lika het som förr när det gäller sådana här matcher. Inte ens fullt igår trots att det bara rymdes 7000 personer i Scandinavium! Det har även varit rätt tyst i media och när tennisen sänds i TV8 lär det ju inte bli tittarrekord direkt.

Intresset var lite större förr när Sverige t ex spelade final borta mot Australien och Micke Pernfors förlorade en stenhård femsetare mot Pat Cash i den avgörande femte matchen. Då var det många svenskar som liksom mig satt vakna hela nätterna och följde tennisen.
***
Liverpool gjorde en blek insats mot Birmingham hemma och hade väldigt svårt att skapa målchanser. Till skillnad mot för många andra Liverpoolfans är jag mest besviken på spelarna och inte Benitez den här gången MEN precis som många andra vill jag se Torres starta i fler matcher!
***
Jose Mourinho lämnade alltså sitt Chelsea i veckan vilket var väldigt överraskande för mig. Det är med kluvna känslor för mig faktiskt. Jag tror det är illa för Chelsea vilket förstås är positivt men på nåt konstigt sätt blir det inte lika roligt att "hata" Chelsea nu när den arrogante duktige tränaren är borta från laget.
***
I gårdagens toppmatch mellan just Chelsea och Man United fick vi ännu ett bevis för att något måste göras åt dessa ständiga filmningar. Tänk att fotbollsspelare som Ashley Cole kan filma nåt så fruktansvärt och ändå helt skamlöst springa och skrika Fuck Off till domaren som inte givit honom frispark NÄR han filmat??? Nu blev ju Sahas filmning inte matchavgörande på samma sätt som den tveksamma utvisningen av Mikel men det är så trist att se i match efter match.
***
Nora Strandberg i Canal + hade en spännande panel till hjälp för att sköta mellansnacket i gårdagens Super-Söndag. "Den lilla gasellen" som en kompis kallat henne verkade stundtals lite nervös och så inställd på att göra bra tv så hon struntade i vad grabbarna i panelen gav för svar på hennes frågor.
***
Ikväll startar Elitserien med matchen Frölunda-HV 71 i direktsändning på SVT. Det ska bli spännande även om jag kommer zappa vilt för att även hinna med att se fotbollsderbyt också! Återkommer om Elitserien...

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Att sälja Davis cup tennis till viasat o tv8 är väl att be om "glömma" bort den anrika cupen. sorgligt för vi gamlingar minns ju som du skrev hur jäkla spännande det brukade vara och svenska tennisframgångar regnar ju inte ner var dag nuförtiden :(

United tog en viktig seger men spelar inte bra, vara rätt säker på att Chelski skulle kvittera en bit in i andra. Jag är lika trött som dig på filmningarna, skrev en gång tidigare här att jag tror enda sättet att få nån ordning på det är bestraffning i efterhand med videohjälp = tragiskt.

Supersöndag har mycket att jobba på, Den lilla gasellen var mer än lite nervös! hade varit bättre om hon varit lite mer lättklädd pffffttt!

Anonym sa...

Hoppar elitserien men längtar till NHL

Anonym sa...

Ja inte blir chelski sämre utan mourinho, inte så länge varje ny tränare får en massa pengar att köpa för , läste att den här nya skulle få 1.3 miljarder att spendera , då skulle t.o.m vi lyckas som coach :D, men vi kommer nog få se mer osämja mellan spelarna , för jag tror han hade bra pli på stjärnorna å fick dom att sträva åt samma mål , å det brukar ju inte vara så lätt med en massa klass-spelare :)


Kikade på roddick-johansson i fredags å det fick räcka för mig, serve nät serve nät, serve nät å serve game så såg det ut i hela matchen, nä davis cup måste bestämma sig för ett å samma underlag till alla lag hela turneringen, så det blir lika för alla å ett som inte går så jävla snabbt så det blir lite lir , roligare å se damerna nuförtiden
:(

Nora Strandberg e den enda som får mig å inte lyssna på intervjuerna :D faan va snygg hoon eee... suck

Jack71 sa...

Pelle/
3 inlägg redan av dig Pelle! Du hamnar på min kompistopplista ;)

Ja man vill ju gärna att den personen som ska hålla i studiosnacket ska ha bra känsla för följdfrågor o annat men det kanske blir bättre. Tror för övrigt gasellen klär på sig så mycket som möjligt för att just undvika debatten om läckra Nora :)

Wanke/
Ja det beror ju förstås mycket på pengarna hur det ska gå för Chelsea men jag tror alla fall att de kan tappa en del nu i början för Mourinho var ju även duktig taktiker som ofta förändrade när det krävdes under matcherna mm.

Ja det är lite roligare med långsammare underlag i tennisen. Det är helt enkelt så att tennisen skulle behöva lite fler Wankes och Bodare. Mer Slice-lobbar på ATP-Touren ;)

Ha ha Nora är inte den enda som får dig att INTE lyssna för du är den sämsta lyssnaren jag känner :)

Anonym sa...

Kan bara böja mig och hålla med Wanke när det gäller Chelsea utan Mourinho. Tror att de kommar att tappa poäng här och var och det leder till osämja så att Drogba mfl drar till värmen i Spanien i januari. Ny manager lär bli den landslagscoach som inte lyckas föra sitt land till EM.

Jag såg dubbeln i lördags och det var faktiskt rätt kul tennis, framför allt i första set. 13-11 i tiebreak, nästan lika spännande som duellerna mellan Wanke och Olsson som man spänt följde via denna blogg i somras...

Gillar givetvis Nora (mycket snyggare live för övrigt, jag har sett denne gasell spatsera framför en hel bänk brassar som alla började tänja ljumskarna JUST DÅ....) men hon är definitivt bättre som reporter än i studion.