Helgen

Lördagen
Innebandyn blev rätt jobbig eftersom vi saknade sjukt mycket folk i laget just denna dag. Fick stryk i två matcher och vann en. Mötte moderklubben Storvik i sista matchen för dagen och vi fick stryk med 4-2 eller nåt. Kände knappt igen en människa i det laget förutom "Knöp" i mål och Geujje o Leffa. Vi kommer möta just Storvik i seriepremiären om någon vecka och då hoppas jag vi har fler ordinarie spelare med så att vi kan slå dem.

Sen efter innebandy var det bara att skynda sig hem och iväg till Anders E som hade en liten altanfest. Vi var ca 11-12 grabbar och bjöds på jättegod kyckling och potatisgratäng innan vi hoppade ner i deras pool som är inbyggd på altanen. Så otroligt skönt att sitta där i en jättehet pool och dricka öl efter att ha spelat innebandy hela dagen. Anders hade fixat projektor och ett stort lakan på väggen ute på altanen så vi kunde se fotbollen där ute. Jag valde att inte sitta i poolen och se matchen och satan vad jag frös hela kvällen men trevligt var det :) Som vanligt är ju nackdelen när man träffas ett stort gäng att det är omöjligt att få höra kommentatorerna och intervjuer mm. men det fick man ta.

För övrigt blev det en väldigt rolig landskamp och Zlatan var verkligen fruktansvärt bra denna match och jag hade verkligen unnat honom ett mål. Före matchen fick jag se via text-tv att Lagerbäck som vanligt valt bort Kim till förmån för Svensson Igen! Det gör mig alltid förbannad och även om Svensson säkerligen gör mycket nyttigt som inte syns i tv:n tycker jag det är trist att Lagerbäck alltid fegar och tänker man längre än kvalspel så är det synd för landslaget men men.

Eftersom jag skulle upp och spela ytterliggare två matcher innebandy på Söndag fm så tog jag det lugnt med ölen och Tina fick hämta mig ganska tidigt från festen. Perra, Staffan och Ubbe sitter väl kvar i poolen än och surrar de gissar jag ha ha. Det var alla fall djäkligt trevligt och stort tack igen till Anders E som verkligen är en klippa när det gäller att hitta på saker som gör att man kan träffas och ha trevligt!

Söndagen
Efter utekvällen och badandet så fick jag lite frossa på natten och huttrade stora delar av natten. När jag dessutom sen knappt kunde gå på morgonen så såg jag inte direkt fram emot att spela två ytterliggare innebandymatcher med lite folk. Jag lyckades äntligen lura med mig Wanke till dessa matcher vilket blev en grym förstärkning förstås. Dessutom hade vi vår riktiga målvakt och några andra spelare med som gjorde att vi spelade mycket bättre dessa två matcher. Vinst med 10-1 i första matchen efter väldigt bra spel men i sista mot ett duktigt ungt Strömsbro fick vi stryk med 2-1. Sista matchen var mest bara olidlig att spela när man inte orkade ett smack och hade ont överallt.

Lugn Söndagkväll med pizza, godis och tv som vanligt.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: