Deadwood

Nu har jag kikat på första säsongen av Westernserien Deadwood. Jag gillar ju western så lite märkligt att jag inte kikat på denna serie tidigare. Tyvärr har jag bara sett första säsongen och början av den andra med engelsk text och även om man hänger med skapligt så är det mycket svåra ord. Förutom alla "fuckin cocksuckers" då förstås :)

TV4 sänder tydligen tredje säsongen just nu på Söndagnätter 00:40 eller nåt. Det är helt fantastiskt hur SVT och TV4 kan göra allt för att få lite tittare på bra serier. Tur vi har digitalbox med hårddisk nu för tiden :)

Hur som helst en väldigt bra serie med starka karaktärer i huvudrollerna som Al Swearengen och Seth Bullock.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jag slog faktiskt till och köpte alla tre säsongerna. Är ju så grymt bra! Al äger varje scen med sitt svärande. Även Calamity Jane är skön med sin uppnosiga stil.