Rustdags

I Torsdags var brorsan hit och hjälpte mig slänga nån gammal garderob och lite annat skit som den utflyttade personen egentligen borde gjort sig av med. Så nu är det tilltänkta barnrummet äntligen tomt och redo för rust!

Jag och Tina åkte till en färgaffär igår för att kolla lite på tapet/färg. Vi kunde inte bestämma oss för något igår utan vi får fundera lite till på hur vi vill göra också. Vi är väl lite inne på att tapetsera en fondvägg och sen måla resten men vi måste också testa om det räcker med att skära bort lite ojämn gammal tapet och spackla för att kunna få det bra när vi målar.

Golv ska ju också läggas och vi hade planer på klickgolv men tycker de är lite för hårda att ha i ett barnrum så det blir nog nån plastmatta eller nåt. Förmodligen överlåter jag detta till min proffsmattläggarkompis Jens. När det gäller Mattias och rust så passar de orden lika bra ihop som Lagerbäck och Kostym men samtidigt tycker jag det är roligt att alla fall testa på lite.

Vi har ju inte haft nåt större behov av att rusta radhuset efter inflytten men när vi väl gjort barnrummet kan det bli så att vi fortsätter med nåt annat rum lite längre fram. Önskar bara att det var lika lätt i verkligheten som när Timell och grabbarna gör det på tv:n :)

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja vi får på med målarkläderna så fort vi lyckats bestämma oss för färg och tapet. Vilket ju inte är det lättaste.. hihi!!!