Emmygalan

Tv-branschens motsvarighet till Oscarsgalan heter ju Emmygalan och för mig som gillar tv-serier känns det roligt att se sådana här galor. Tyvärr har jag ju inte sett alla serier och tv-filmer som var nominerade men man får ju lite tips på vilka serier man kanske bör ge en chans mm.

The Sopranos fick det prestigefyllda priset för Årets bästa dramaserie och blev rejält hyllade på galan även om de inte tog hem så många priser som man trott innan. Sopranos får enligt mig räknas som en av de tre bästa tv-serier som någonsin har gjorts och det verkar även många av kändisarna tycka fick man intrycket av under galan.

En av mina favoritskådisar Robert Duvall fick sin första Emmy för sin huvudroll i Westernfilmen Broken Trail. Han är verkligen som gjord för att spela westernfilmer Duvall och har ju tidigare gjort Lonesome Dove som är en av mina favoritfilmer. Förutom det är han ju bland annat med i Gudfadern och massa andra filmer.

Av de skådisar som är med i serier jag följer kan jag väl nämna några som blev prisade. Jeremy Piven fick ännu en välförtjänt Emmy för sin roll i Entourage liksom Katherine Heigl från Grey´s Anatomi och Terry O Quinn som spelar John Lock i Lost.

Några serier som det pratades mycket om på galan men som jag inte följer är Ugly Betty, 30 Rock, Boston Legal och My name is Earl, The Office m.fl. Vet inte om det är någon av dessa jag är jättenyfiken på men vi får väl se.

Här är alla nominerade och vinnare från Emmygalan >>

0 Kommentarer - Skriv gärna!: